bent87 Skrevet September 20, 2010 Skrevet September 20, 2010 Hei. Har nettopp kjøp meg min første BMW og er litt blank på dette området her. Motoren har ujevn gange. Tenner på alle plugger, men plugg nr to er våt. Byttet om på pluggledningene så problemet er ikke kablene eller de nye pluggene? Så feiltenner den av og til da smeller det i innsuget (tyder på feil åpningstider?) Når jeg drar av plugg nr 2 så forandrer ikke gangen seg. Hva kan dette være? Tenkte jeg skulle prøve å bytte om på dysene i morgen for å feil søke litt på den måten. Men kanskje noen her har hatt samme problem og kan gi med et muligens svar? Den leker eksos framme en plass også, usikker på hvor da den ble kjøpt i går. Skal løfte den opp i morgen å se (all rusten) hvor det kommer fra. Drog ut LLM da økte turtallet, men gangen forandret seg ikke. Mekaniker kompisen min også sa at det var ikke den. Tips på hvordan jeg kan gå fram for å finne en løsning fortes mulig motas med stort takk, mvh Bent. ps, bilen er godt 332000km så har rullet noen km.
bent87 Skrevet September 21, 2010 Forfatter Skrevet September 21, 2010 Skrudde av innsuget og byttet dyse 2 med dyse 1. Men problemet flyttet seg ikke, tenplugg 2 er fortsatt våt og når jeg dra av pluggen går den likt. Men eg reagerte på at innsug 1, 3 og 4 var fuktige, men at innsug 2 var helt tørt. I morgen/kveld blir det komp test og så skal jeg åpne toppdekselet og se om alt er som det skal nedi der. Dette gjore jo seffølgelig jeg ikke i dag... Og så var ikke lamda-kablene koblet til lamda-sonden da dem var revet av, og jeg greier ikke å se hvilken kabeler som skal kobles opp.
bent87 Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 Ja, då fant eg ut hva som var årsaken ja. En ventilløfter hadde hoppet av. Se bilde. Hadde eg vist, skulle eg demontert toppdeksel-lokket å sett nedi der med en gang jeg fikk den. Vel vel da var det bare å sette igang å fikse.
bent87 Skrevet September 22, 2010 Forfatter Skrevet September 22, 2010 Forutenom løfteren så fant jeg delen mellom løfteren og fjøra. Og så fant jeg en liten fjør nedi der som eksos ventilen er. Har på følelsen at det skal være noe mer nedi der? Trenger jeg å være redd for at noen av ventilene er knekte eller bøyde? Innsugsventilen trenger jeg ikke være redd for, for den blir jo lukket når løfteren glei av. Men hva med eksosventieln?
bent87 Skrevet September 23, 2010 Forfatter Skrevet September 23, 2010 Fant ut at det var en hydraulisk ventilløfter jeg manglet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå