Gå til innhold

tenning/datasprut e30! mest uflax i verden ?

danielo
 Share

Anbefalte innlegg

hei.. som noen vet har jeg bygd en e30 m20b25 turbo! har plagdes alvorlig mye i sommer..det bare funker ikke rett og slett! håper virkelig det er noen her som kommer med gode råd og tips!

kjører haltech e6x med NY hjerne og ledningsnett.

3 dobble msd coiler og 3 tenningsmoduler.

får gnist og har vært ute å kjørt.. men etter 1 times tid ryker tenningsmodulene,1 etter 1,gang på gang..

har lagt opp nettet helt på nytt og vært utrolig nøye..så er ingen svakheter der.

mappet skal være bra!

fikk låne en msd ls1 coil hos eivind/intergrale8els her på forumet.

bare for og prøve. da koblet jeg opp fordeleren osv. Gikk inn på sprutet og satt : Constant charge, sparke edgen satt jeg på falling, og ms på 5.0.

men da røyk coilen etter ett par timer med kjøring.

hva kan foresake dette??? har bra jord,nok strøm. når jeg filer ligger batteriet på ca.12 volt + ..

skal nevnes at tenningsmodulene og coilen ble varme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja,har koblet alt til tenningstrøm! så er ikke konstant..

Har du målt spenningen over Coilen?

Normalt er det jo begrenset med muligheter for hva som kan klare å knekke en coil... spenningen ville nok være det første jeg ville kontrollert. Og jeg ville målt den direkte på tilkoplingspunktene for både + og jord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5?

ALT for høyt.

Husker ikke helt disse haltech-modulene, men skal ikke de styre dwelltiden selv?

Hvis ikke så er uansett 5ms alt for høyt. da går den overflødige strømmen tilbake i coilmodulen/drivern og brenner den.

Hvilken coil kjører du med nå? Jeg ville startet med 2.5-3ms

Om jeg husker rett så er vel LS-1 coilene "smarte" å styrer dwelltiden selv, sett da til "duty cycle" eller hva det heter for noe i haltech, rundt 75% skulle holde (om du kan stille på det)

Dumme coiler, slik som orginalcoilen osv styrer ikke dette selv, da bruker du settingen "charge time", "constant charging" eller hva det måtte hete, og setter den til riktig for din coil. Vanligvis rundt 3ms

DIS4 boksen ser jeg skal ha maks 2.5ms (rising edge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5?

ALT for høyt.

Husker ikke helt disse haltech-modulene, men skal ikke de styre dwelltiden selv?

Hvis ikke så er uansett 5ms alt for høyt. da går den overflødige strømmen tilbake i coilmodulen/drivern og brenner den.

Hvilken coil kjører du med nå? Jeg ville startet med 2.5-3ms

Om jeg husker rett så er vel LS-1 coilene "smarte" å styrer dwelltiden selv, sett da til "duty cycle" eller hva det heter for noe i haltech, rundt 75% skulle holde (om du kan stille på det)

Dumme coiler, slik som orginalcoilen osv styrer ikke dette selv, da bruker du settingen "charge time", "constant charging" eller hva det måtte hete, og setter den til riktig for din coil. Vanligvis rundt 3ms

DIS4 boksen ser jeg skal ha maks 2.5ms (rising edge)

eivind/intergrale som sa at ls1 coilen skulle stå på 5.0ms

og at jeg skulle sette den på constant charge, og ikke duty!

kanskje derfor at den er brent.. men syns det er rart,eivind har utrolig god peiling!

nå venter jeg bare på DIS4 boksen, så da kjører jeg den boksen og 3 dobble msd coiler..

skal jeg da sette på constant duty og rising på spark edge?

tror disse coilene er "smarte".

på constant duty stiller du opp på prosenten. f.eks : 50%

på constant charge stiller du opp på millisekund. f.eks . 5.0

tilsvarer ikke 50% duty som 5.0ms på charge?

eller blir det feil ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man søker litt på Google,så virker det ikke som 5msek er uvanlig på disse LS1 coilene, men jeg personlig synes det høres litt mye ut.

MSD "oppgraderings" coilene til LS1 er ikke spesielt glad i noe særlig over 4 msek over tid hvertfall, synes det er litt snodig at std LS1 coil da skal ha 5msek men.

Er langtfra noen ekspert på dette. :?

At de blir veldig varme er jo ett tegn på at det går for mye strøm gjennom dem vil jeg tro. :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaokei,holder på og koble opp dis-4 boksen nå. så skal sette en sikring før boksen så heller den ryker enn boksen :)

er så mange forskjellige meninger om dette med duty og charge på DIS-4 boksen! men dette MÅ jo være 100& rett..hvis ikke brenner man den jo..

t.høgersen: ja,skulle tro det går for mye strøm igjennom .. men får se imorgen når jeg har koblet ferdi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...