LinkE34 Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 har montert powerfilter for lyden sin skyld, men nå bruker den mye mere bensin :s er dette normalt? kan også legge til ate LMM er gåen og, har det noen betydning?
Simon S Arvesen Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 har montert powerfilter for lyden sin skyld, men nå bruker den mye mere bensin :s er dette normalt? kan også legge til ate LMM er gåen og, har det noen betydning? Kast power filteret og monter orginal luftfilterboks. Sett også på en lmm som virker.
LinkE34 Skrevet September 23, 2010 Forfatter Skrevet September 23, 2010 ja skal kjøpe nytt ved neste lønning. men øker forbruket med powerfilteret?
nightmare Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 nei. forbruket skal i prinsippet ikke øke. er vell svert lite endring egentlig. det høres bedre ut for de som liker det. det eneste et powerfilter gjør er å minske luftmotstanden så motoren har lettere for å få luft. men jeg har ikke troa på att et sånt filter vil utjøre noen stor forskjell på antall hk. da må det større forandringer inn i bildet forbruk forandringen kommer vell mere ann på om du har ødlagt lmm. eller eventuelt bensin lekasje. og om det ikke er noe av det, så har nok tyngden på høyrefoten endel å si bilen bruker like mye som du gasser
LinkE34 Skrevet September 23, 2010 Forfatter Skrevet September 23, 2010 har vert med på positiv økning, men da med sinnsykt varme skjold, og det største kn filteret KN kunne levere, pluss eget rør fra fanger og rett til filter for kald luft. men bilen har brukt nærmere 30l på rett under 20mil, og sånn var den ikkje før, da den var på under literen før monterte sportsfilteret
Olelink Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Med defekt lmm går bilen i nødmodus og bruker betydelig mer bensin, så det burde forklare det høye forbruket, den vil også yte dårligere og gå ujevnt på tomgang osv. Sportsluftfilter (om man ikke har full pakke med varmeskjold og dyre filter som faktisk filtrerer) gir effekt tap eller i beste fall ingen gevinst annet enn mer lyd. Det man også risikerer er betydelig dårligere filtrering av fint støv enn det orginale filtret noe som jo er skadelig for motor.
LinkE34 Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 eg sat det på bare for lyden eg på den men ja, har enda ikkje fått fiksa den jævla lmm, har bytta, men samme dritet enda, stikker opp på jæger ut i uken en dag og ta en diagnose test, og fjerne feilmeldinga. om det funker
Odd-M Skrevet Desember 7, 2010 Skrevet Desember 7, 2010 Problemet med slike filtre er flere ting: For lite olje -> filtrerer dårlig For mye olje -> olja sauser til LMM som til slutt ødelegges, samler mye skit og går tett Passe mengde olje -> må likevel rengjøres og oljes i eninga I tillegg suger det varmluft fra motorrommet, noe som gir reduserte ytelser fra motoren. I mine øyne en KRAFTIG nedgradering å montere slikt! Ser jeg slike ting på et kjøretøy jeg vurderer å kjøpe så er jeg ikke interessert.
LinkE34 Skrevet Desember 7, 2010 Forfatter Skrevet Desember 7, 2010 den er eg helt enig i, biler med montert åpentfilter styrer eg unna, det her monterte eg pga liker lyden av rekkesekseren. har og lagd til ett varmeskjold og kjølekanal som eg skal montere. kan hive opp noen bilder når det er på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå