AlXz Skrevet September 23, 2010 Skrevet September 23, 2010 Går det bra å bruke 320 mellomaksel + diff sammen med 325 motor/gir + hardyskive? E36.. Noen som vet? Takk!
AlXz Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Ser at 320 akselen er 1541cm lang (realoem) Og at 325 akselen er 1512cm lang. Vil 320 akselen bli for lang..?
DjaxxesE34 Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Jeg mener at det skal gå greit å bruke 320 mellomaksel med 320 hardyskive når du har en 325 motor. Har ivertfall et slikt system på min 520. Hvilken motor har du? b25m55?
SteffenM2 Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Hardy koblingen skal være lik på 320 og 325. Du skal kunne bruke 325 hardy på 320 mellom aksel. For og gi en forklaring: 325 motor og gir 325 hardy 320 mellom aksel 320diff =fungerer 325 motor og gir 325 hardy 325 mellom aksel 320diff =fungerer ikke. Eneste forskjellen på mellom akslene er den bakre delen, den er kortere på 325.
AlXz Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Hmm.., ok. Syns det virket som mellomakselen ble litt for lang nå. Må løsne den ramma/midterste-festet til eksos oppheng bak under akselen for å forsøke å få den på plass ihvertfall .. Takk
hardrocxsludge Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Hmm.., ok.Syns det virket som mellomakselen ble litt for lang nå. Må løsne den ramma/midterste-festet til eksos oppheng bak under akselen for å forsøke å få den på plass ihvertfall .. Takk er helvetes trangt å få på plass aksel ! lønner seg å trykke den helt sammen altså trykke leddet ved lageret helt i bunn også skrur den den på foran på kassa først, også slår du ut de fire boltene som skrues til diffen, da glir den rett opp . også trykker du bare i boltene igjen å skrur de inn .
DjaxxesE34 Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 I mitt tilfelle så passet ikke 2,5 liters hardyen på 2,0 liters akslinga
AlXz Skrevet September 28, 2010 Forfatter Skrevet September 28, 2010 Hvordan da..? For tynne/tykke bolter? EDIT: Da var det på plass. Slo ut pin boltene mot hardyskiva, bretta ned leddet og pressa den på plass. Sykt trangt.. .p
DjaxxesE34 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 325/525 Hardyskiven er alt for stor i diameter, bolt/hulene stemmer ikke. Det var ivertfall det jeg fant ut da jeg var i byttingen
Ripper87 Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 325/525 Hardyskiven er alt for stor i diameter, bolt/hulene stemmer ikke. Det var ivertfall det jeg fant ut da jeg var i byttingen jeg oplevde det samme når jeg bytta motor fra m50b20 til b25 i e34 så jeg gjorde det enkelt å bytta girkassa på b25 med den som var på b20
hardrocxsludge Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Hvordan da..? For tynne/tykke bolter?EDIT: Da var det på plass. Slo ut pin boltene mot hardyskiva, bretta ned leddet og pressa den på plass. Sykt trangt.. .p Trangt som f ! Som steffen sier her så er det den bakre deler som er forskjellig ! Så hvis man skal gjøre det enkelt er det jo kun å få tak i mellomaksling fra 325 kun framre del, hvis splines i skjøten på akselen passer . eller ta fatt muttertrekkeren å bare skru løs flensen på kassa og sette på b20 flens . litt kraftig trekker så går det tenker jeg ! Om ikke hvis kassa er løs kunne jeg vært behjelpelig med hestekompressor på 15 bars arbeidstrykk og muttertrekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå