dav-a Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Hallo godtfolk I dag hadde jeg oppkjøring, som ble bestått og etter det har jeg stort sett rullet rundt med bilen min i dag:) Helt herlig Vel, saken er ikke alvorlig håper jeg men opplevde en mindre hyggelig situasjon med bilen. Her er kortversjonen: Har en bmw 316 med 1.9 l motor, 1999 mod Kjøre rundt og kjørte pent og normalt. Kom til en kompis, spolte en halv meter på grusen uten problem og kjørte videre. Senere på kvelden var vi fler i bilen og på en grusplass tok jeg å prøve å leke meg forsiktig og mildt. Hadde høyt turtall og slapp clutchen for å spole litt i sirker osv. Gøy uten problem. Var ikke lett å holde det å spole tho. Når jeg begynte å kjøre normalt igjen, altså pent. Merket jeg noe rart jeg trur ikke var før. altså at det var mindre "effekt" / gamp i bilen. Hadde litt høyere turtall på girene en normalt, og følte at den dro dårligere. Bilen starter, stopper og går på tomgang som vanlig. Men når jeg starter oppfører den seg litt anderledes. Og når jeg ruser, gasser så har den litt mer "fusk" i lyden på eksosanlegget. Lyden kan mer beskrives som plastpose med hull som er festet på eksosanlegget. Mer sånn propepute lyd. Bilen var godt varm før all handling tok sted, og alt av vann, og olje skal være bra nok. Har ikke og trur ikke at bilen er sjært på noen måte. Men lurer på om alt kanskje er bra igjen i morgen, eller om noe må fikses.. Noen som har lignende erfaring eller noen teorier? Bilde av bilen! Hilsen David fra forumet Takker for alle svar, er ny her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nimitz Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Etter som du beskriver så har du vel bare oppført deg "pent" med bilen, noe jeg kanskje ikke trur helt på. For meg virker det slik, etter det du beskriver, at motoren har gått i en form for nødmodus. Dette vil du nok finne ut av etterhvert hvist bilen fortsetter og oppføre seg litt "rart". En diagonose vil i såfall gi deg svar. Bilen så jo veldig fin ut så det er jo synd hvist du greide og herpe den første dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet September 23, 2010 Share Skrevet September 23, 2010 Ta og plag den litt til med høytturtall og se om det blir verre/bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dav-a Skrevet Oktober 6, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2010 Bilen virker bra igjen nå, er bare at vi var full bil den kvelden. Derfor virket den så slapp.. Kan puste lettet ut nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Oktober 6, 2010 Share Skrevet Oktober 6, 2010 haha 316 med fullt mannskap er definisjonen på slappt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 haha 316 med fullt mannskap er definisjonen på slappt hahaha 10+ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wracul Skrevet Oktober 7, 2010 Share Skrevet Oktober 7, 2010 Båtfolk kaller det du har fått, for 2 fots syken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå