Gå til innhold

Løsne skruer på kalipper E36

mcfire
 Share

Anbefalte innlegg

Må ha av denne fra bremseskiva, og bremseskiva for å komme til brekket som ligger å slenger der inne. Dunket noe voldsomt her en dag i hjulet og jeg er ganske sikkert på at det er en av disse latterlige små festeskruene for brekket i bremseskjoldet som har rustet tvers gjennom og løsnet heile driten.

Men, når jeg skal skru av kalipperen sitter det 2 skruer der. Bruker en 16mm nøkkel. Skal jeg skru mot høyre eller venstre sett fra der jeg sitter foran hjulet for å løsne skruene. Mutterne er på baksiden av synlig kalipper. Jeg vil jo tippe høyre fra mitt ståsted om denne skruen er lik de fleste andre og ikke links?

Noen som vet? Så jeg ikke slår disse skruene enda hardere fast. De sitter jo godt nok fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satan så disse boltene sitter. Har dynket de i wd40, banket med hammer 16mm nøkkelen men de rikker seg ikke en meter. Merkelig siden det kun er 2mnd siden de var oppe pga hjullagerbytte.

De er jo nesten ikke slingringsmonn bak der heller, så noe moment å snakke om får man jo ikke. Nøkkelen bare glipper. For et herk! Kjedelig å dra på verksted bare for å få løsnet 2 bolter på en kalipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper stort om du har f.eks skralle med stor(16mm) bits. Da helst skralle med 1/2" feste. Disse hjelper med tanke på kraft og feste som du trenger. Med kun en liten nøkkel, kanskje 10-15cm lang, får man ikke tatt skikkelig i, og er man uheldig så gir ofte nøkkelen etter og begynner å vri seg. Har du ei skralle eller liten latmannsarm m/ helst 1/2" feste, gå å kjøp pipe/bits i riktig størrelse og det vil nok gjøre susen. Grunnen til jeg foretrekker 1/2", er rett og slett generelt størrelsen som da hjelper til med f.eks moment. Må gjerne slå litt med hammer etc i tillegg, men i forhold til vanlige umbraconøkler, har du nå mer moment og fastere grep på det hele:-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...