RaymondJ Skrevet September 24, 2010 Skrevet September 24, 2010 Sliter veldig med kondens i lyktene mine. Har originale Hellalykter. Var litt dugg/kondens når jeg kjøpte bilen. Plukket så lyktene helt fra hverandre, blåste tørt med trykkluft og varmepistol, og satt de så sammen igjen. Holdt seg da ganske bra helt til jeg byttet den ene xenonpæra. Da ble det ille i den lykta igjen. Den andre er ikke så ille, emn fukt i den også. Vet jeg har lest at disse nye plastlyktene er ekstremt følsomme for pæreskift i fuktig vær... Vet jeg har vært borti en ganske grundig writeup om hvordan man kan unngå dette problemet, men finner den pokker ikke igjen. Anyone?
bjalle Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 bruk en hårføner i pærehullet,vær tålmodig til all kondens er ute,gjorde dette på samme lykter som dine og det har holdt seg tørt nå i 4 år.
RaymondJ Skrevet September 25, 2010 Forfatter Skrevet September 25, 2010 Har gjort dette, men problemet kommer tilbake. Litt av problemet er at det er helt tett fra lampehuset og ut til plastglassene. Disse løse glassene som sitter utenfor nær og fjernlyspærene gjør jo at veldig lite varme kommer ut i ytterste delen, der doggen er, og at du får lite luftsirkulasjon.
Tom K Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 er det ikke mulig å borre et hull på 1mm i underkant av lykta ? det må vel være et sted på baksiden som man kan gjøre dette ? jeg har også E39 med lykter fra GS men mine er 100% duggfrie
bjalle Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Har originale Hellalykter med vanlige h7 pærer,muligens er de mindre utsatte fordi lyktene blir varmere innvendig,eller vet jeg ikke googler man på dugg i lykter så er det veldig mange løsninger.
nimitz Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Og borre et hull nede på lykta ser jeg ikke helt hensikten med da fukt stiger opp ved oppvarming. Har selv borret et 1mm hull øverst i lykta. Pleier og ta ut langlys pæren og varme inn med en varmluftpistol. Holder i noen måneder og så er det på han igjen((( Skikkelig drittpatent BMW har fått til med lyktene på E39. Men mener og ha hørt at E60 sliter med lyktene også.
bmwmaxi Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Det er mye bedre og bruke en støvsuger, vakum fjerner kondens bedre en varme da det blir kondens ved avkjøling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå