Gå til innhold

Smaragdgrun E28 528| Ny tråd på bilen, info siste side (58)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det vell på tide å legge ut noen bilder om hva som har skjedd denne siste uken jeg har holdt på! Veldig godt å se slik framgang i all denne rustsveisinga! :D Veldig mye arbeid, men heldigvis er jeg ikke i det minste lei enda, veldig artig når jeg endelig har fått dreisen på det, samtidlig som jeg har en veldig god hjelper da! Kunne ikke klart det uten Bedmund her på forumet.

Men nokk snakk, over til bilder :applause:

Slik står den for øyeblikket

IMG_1290.jpg

Hjørnet før jeg begynte å tilpasse plater

IMG_1293.jpg

Begynt å laget til orginal form på der kablene ligger innvendig i bilen

IMG_1294.jpg

IMG_1295.jpg

IMG_1296.jpg

Her er jeg i aksjon :mrgreen:

IMG_1314.jpg

Litt framgang

IMG_1317.jpg

Dårlig bilde om hvordan det blir inni bilen, før jeg pusset skikkelig slik dette

IMG_1324.jpg

braketten på plass igjen

IMG_1333.jpg

A-stolpen

IMG_1335.jpg

Kappet den ut, fått tak i ny bit fra en delebil som var rustfri, det blir planen for neste uke, å få sveist inn den igjen :D

IMG_1377.jpg

Begynt å tilpasse enda en plate i førerhjørnet

IMG_1340.jpg

IMG_1351.jpg

IMG_1354.jpg

Hjelpern min Bedmund har gjort veldig bra arbeid på motsatt side

IMG_1362.jpg

Nesten ferdig på pasasjerside

IMG_1365.jpg

Gleder meg enormt til å trykke på denne knappen på sommertider når bilen blir ferdig [-o<

IMG_1387.jpg

Bagasjerommet

IMG_1389.jpg

Gamle litjhaug sin E30 som har hatt ett uhell, blir vell oppretting og is-turbo etter som jeg har forstått på nåværende eier :D

IMG_1391.jpg

En annen kompis i samme lokalet som har gått grundig tilverks

IMG_1392.jpg

Kjapp fiksing av en litt kræsja gammel E36 ;p

IMG_1394.jpg

Strøken Moped18 som var innom verkstedet å trengte litt hjelp :D

IMG_1396.jpg

IMG_1401.jpg

IMG_1402.jpg

Endelig ferdig inni :)

IMG_1404.jpg

Ble stabil på sveisinga mot slutten ;p

IMG_1405.jpg

Begynte tilpassing på kanalbiten

IMG_1407.jpg

Grei passform :oops:

IMG_1408.jpg

Nesten ferdig med hele sullamitten :D

IMG_1412.jpg

Ble ferdig , tok bilder av det også, men det kom av en eller annen grunn ikke med, så får legge de inn en annen gang, da kamerat ligger på verkstedet :D

Mvh

Håkon

• Svar 857
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bra update!

Du har kommet bra i gang nå, husk å være grundig med å bruke skikkelig primer inni og under alt... Du har igjen for det senere...

Skrevet
Bra update!

Du har kommet bra i gang nå, husk å være grundig med å bruke skikkelig primer inni og under alt... Du har igjen for det senere...

Takk for det, Jepp, fikk erfart det på 528n, var litt sløv med det på den , og det lønnet seg ikke :-) her blir det epoksy grunning på alt , etterfulgt av karosserikitt på alle sveisene og male overalt med arcanol :-)

Skrevet

Faen Håkon. D e da ikje sant det alle andre sei om dæ! Du e da flink:) bra delebiln e kjøpt av d kan brukes te nå fornuftig og:) bli steika bra ta:-)

Skrevet
Endre sin :?:

Hmm, ikke nå hvertfall, Emil som eier nå :D Endre er vell han som har flytta til kr.sund nylig? med den blåe (m-tech I eller II?). Den er fin ihvertfall ;p

Faen Håkon. D e da ikje sant det alle andre sei om dæ! Du e da flink:) bra delebiln e kjøpt av d kan brukes te nå fornuftig og:) bli steika bra ta:-)

Haha, takk for det, jepp, takk for delene jeg fikk kappe ut av delebilen! Håper på det :D

Mvh

Håkon

Skrevet

Da har jeg fått gjort litt til, ikke store updaten, men veldig stort skritt for meg, for dette har jeg grudd meg til :twisted:

Noen deler til bakstillinga

IMG_1415.jpg

Vraket -.-

IMG_1417.jpg

Nesten ferdig, står igjen å fikse falsekanten på kanalen

IMG_1424.jpg

Sandblåst litt

IMG_1425.jpg

3.5 og 2.5 som jeg fikk med 535n og recaro stolene

IMG_1429.jpg

Fikk meg ett par flenser, så blir å prøve å lage kollektor på skolen framover

IMG_1430.jpg

Liten søt en

IMG_1431.jpg

Stemning?sbilder

IMG_1450.jpg

IMG_1432.jpg

Så begynte jeg på ''helvette'' som jeg grudde meg til 8) Takk til H_vatn til sponsing av deler :D

IMG_1436.jpg

IMG_1438.jpg

Ferdig tilpasset, kontroll målt i alle retninger 100 ganger!

IMG_1439.jpg

IMG_1441.jpg

Så fikk jeg punkta den fast og hengt på døra, litt justering av døra å den passa perfekt! Da var jeg letta =P~

IMG_1442.jpg

Ferdig sveist :mrgreen:

IMG_1453.jpg

IMG_1454.jpg

Nå er det ikke mye rustsveising igjen :D

Mvh

Håkon

Skrevet

Her er det bare og ta av seg hatten!

:applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Vil nesten påstå du har hatt en bratt, men heftig læringskurve, der ting raskt har blitt utført meget bra! Herlig og se, Håkon!!! 8) (Mitt gamle sveiseapparat du bruker fortsatt??)

Skrevet
OK Håkon...

Den A-stolpen ser helt perfekt ut, slikt arbeid gleder meg å se...

Takk for det Ivar, det gleder meg virkelig å høre! For denne var jeg nervøs for å grudde meg lenge, plana var å sette bort jobben, men jeg er kjempe glad for at jeg gjorde det selv, for dette lærte jeg mye av.

Her er det bare og ta av seg hatten!

:applause::applause::applause::applause::applause::applause:

Vil nesten påstå du har hatt en bratt, men heftig læringskurve, der ting raskt har blitt utført meget bra! Herlig og se, Håkon!!! 8) (Mitt gamle sveiseapparat du bruker fortsatt??)

Haha Jørgen :) Takk for det. Joda, føler jeg begynner å få dreisen på det nå. Det er ditt gamle Esab apparat ja, fungere som bare det nå :D

Mvh

Håkon

Skrevet

Men fikk gjort litt igår også. Brøyt oss på kanalen på ene siden og ene travers feste, ble ikke helt ferdig, vært mange arbeidstimer og lite søvn de siste ukene , så begynner å bli klar. Men nå er det søren meg ikke mye igjen! :D Og det er jeg glad for :evil:

Fikk kappa ut litt rust og sandblåst

IMG_1462.jpg

Så ble jeg litt ivrig og tilpassa plata og sveisa den på, står igjen en del pussing

IMG_1483.jpg

Kanalen på høyre side

IMG_1465.jpg

IMG_1468.jpg

Begynt å laget falsekant

IMG_1458.jpg

Falsekant påsveist (Bedmund :applause: )

IMG_1477.jpg

Dette er det som står igjen under bilen nå før alt blir grunnet og tectylert! :D

IMG_1469.jpg

IMG_1470.jpg

IMG_1473.jpg

Alt jeg fikk gjort igår:D

Mvh

Håkon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...