Pedi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Pent arbeid Håkon. Ser du glemte å montere festet til oljepumpa ved førstegangs tilstramming av rammelager, men ser ut som du fant ut av det selv også Men litt alvorlig talt.. Hva klaringer har du på lagrene? Og hvor stor endfloat har du på kammen?
Haakjin Skrevet Juni 1, 2012 Forfatter Skrevet Juni 1, 2012 Pent arbeid Håkon.Ser du glemte å montere festet til oljepumpa ved førstegangs tilstramming av rammelager, men ser ut som du fant ut av det selv også Men litt alvorlig talt.. Hva klaringer har du på lagrene? Og hvor stor endfloat har du på kammen? Takk for det Ivar. Jada, var bare for å sette sammen til å begynne med, så måtte jeg no trekke til de boltene som blir under pumpa i første omgang, for å så sette på pumpa å trekke til de da. For å være ærlig med deg da, så har jeg rett å slett ikke peiling? Eneste klaringene jeg sjekket husker jeg var sylinderveggene i kryss og tvers, og de var overaskende bra og innenfor alle tolleranser, så da valgte jeg og stole på at resten var bra, men burde jeg sjekket klaringer på veiv og rådelager mener du? Og endfloat på kammen? Den skjønner ikke jeg helt? Mvh Håkon
Pedi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Ja, jeg ser at de 5 første opplagringene dine er rødmerket og de siste 2 er hvitmerket, så da er det alltid greit å sjekke hva klaringene er - iogmed at du sikkert har montert inn uorg lager ihht standard dim? Endfloat: klaring mellom kamlås og kamdrev. Har en toleranse på 0,03mm til 0,18mm der, jeg hadde 0.10mm på min - bare morro å høre hva andre har. Ved å måle endfloat så får en dannet seg et lite bilde av hva spenn en har på opplagringene til kamaksel.
destroyy Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Hvis du ikke har gjort det, vil jeg anbefale å sveise inn litt forsterkninger på innsiden av fjørbeina dine.... begge mine har sprukket etter 1år........ Den siden som er mellom fjørbein og skive hvis du skjønner
635csi Skrevet Juni 1, 2012 Skrevet Juni 1, 2012 Skal si du står på Håkon Du må henge deg på Roger neste gang han skal hit å kjøre gokart, så vi får inspisere bilen din litt også
Haakjin Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Skrevet Juni 2, 2012 Ja, jeg ser at de 5 første opplagringene dine er rødmerket og de siste 2 er hvitmerket, så da er det alltid greit å sjekke hva klaringene er - iogmed at du sikkert har montert inn uorg lager ihht standard dim?Endfloat: klaring mellom kamlås og kamdrev. Har en toleranse på 0,03mm til 0,18mm der, jeg hadde 0.10mm på min - bare morro å høre hva andre har. Ved å måle endfloat så får en dannet seg et lite bilde av hva spenn en har på opplagringene til kamaksel. Åja, slik ja Nei, det ble ikke til at jeg målte klaringer i bunndel denne gangen. Burde vell gjort det kanskje, er lager fra koed jeg bruker. Mtp kammen/toppen brukte jeg denne på den første 3.5n som jeg hadde neddi og da kom oljetrykket tvert, så den stoler jeg på hvertfall. Hvis du ikke har gjort det, vil jeg anbefale å sveise inn litt forsterkninger på innsiden av fjørbeina dine.... begge mine har sprukket etter 1år........ Den siden som er mellom fjørbein og skive hvis du skjønner Jepp, jeg skjønner hva du mener, da bør jeg få gjort det da kanskje. Faan at jeg ikke gjorde det med engang. Men hva gjorde du med pendelstagene? Korta du de inn 4cm? Skal si du står på Håkon Du må henge deg på Roger neste gang han skal hit å kjøre gokart, så vi får inspisere bilen din litt også Jo, takk for det. Må kanskje prøve på det..
Haakjin Skrevet Juni 2, 2012 Forfatter Skrevet Juni 2, 2012 Nydelig arbeid! Takk for det, motoren er kommet neddi nå å gjorde den klar til oppstart, kinna ett par ganger, men ikke noe liv, jeg så ikke så mye på det idag, for det er jo lørdag! Så får se an formen imorgen å heller prøve da. Oljelampa slukka seg ikke ved kinning eller, så kanskje du har rett pedi MVh Håkon
Pedi Skrevet Juni 2, 2012 Skrevet Juni 2, 2012 Oljelampa slukka seg ikke ved kinning eller, så kanskje du har rett pedi MVh Håkon Slapp av Håkon... Jeg prøvde IKKE å skremme deg på noe som helst vis, jeg tror nok du får oljetrykk etterhvert. Bare til å kinne litt til, og vips så er det der... Min tanke bak mine spørsmål er heller i retning hvor lenge motoren din skal vare. Er ikke morro å ha litt lagerbank når en har nyoverhalt motor.... Men i de fleste tilfeller går det veldig bra for hvermansen, selv om en ikke måler klaringer osv... (Det er vel heller gjerne i de tilfellene når en måler alt, og alt er på stell at ting skal gå til helvete - som i mitt tilfelle )
Morty999 Skrevet Juni 2, 2012 Skrevet Juni 2, 2012 når alt er nytt så tar det fort 10-15 sek før lampa slukker ved skjinning og. husk att oljefilterhus og alt skal fylles opp før det blir trykk.
Haakjin Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Skrevet Juni 3, 2012 Oljelampa slukka seg ikke ved kinning eller, så kanskje du har rett pedi MVh Håkon Slapp av Håkon... Jeg prøvde IKKE å skremme deg på noe som helst vis, jeg tror nok du får oljetrykk etterhvert. Bare til å kinne litt til, og vips så er det der... Min tanke bak mine spørsmål er heller i retning hvor lenge motoren din skal vare. Er ikke morro å ha litt lagerbank når en har nyoverhalt motor.... Men i de fleste tilfeller går det veldig bra for hvermansen, selv om en ikke måler klaringer osv... (Det er vel heller gjerne i de tilfellene når en måler alt, og alt er på stell at ting skal gå til helvete - som i mitt tilfelle ) Okei, får satse på det da Jepp, jeg skjønner, må ærlig innrømme at det ble litt hastverk for å få sammen denne motoren , men prøvde etter beste evne å få til noe av denne , så får satse den er ''skuddsikker'' en stund hvertfall. Finnes vell nokk m30er i dette landet om det går til helvette. Er du ikke bare litt for redd mtp din motor da? At det altså ikke er noe i heletatt med oljetrykket ditt? Om ikke håper jeg du finner feilen snart å satser på at du rekker E30 meet Neida, men uansett, håper det ordner seg med deg snart også. når alt er nytt så tar det fort 10-15 sek før lampa slukker ved skjinning og. husk att oljefilterhus og alt skal fylles opp før det blir trykk. Jepp, det er sant da, får dra meg late vatn og Ohrvik imorgen å satse på at det blir både start og oljetrykk Mvh Håkon
destroyy Skrevet Juni 3, 2012 Skrevet Juni 3, 2012 Hvis du ikke har gjort det, vil jeg anbefale å sveise inn litt forsterkninger på innsiden av fjørbeina dine.... begge mine har sprukket etter 1år........ Den siden som er mellom fjørbein og skive hvis du skjønner Jepp, jeg skjønner hva du mener, da bør jeg få gjort det da kanskje. Faan at jeg ikke gjorde det med engang. Men hva gjorde du med pendelstagene? Korta du de inn 4cm? Det følgte vel med pendelstag som passet?
Haakjin Skrevet Juni 3, 2012 Forfatter Skrevet Juni 3, 2012 Hvis du ikke har gjort det, vil jeg anbefale å sveise inn litt forsterkninger på innsiden av fjørbeina dine.... begge mine har sprukket etter 1år........ Den siden som er mellom fjørbein og skive hvis du skjønner Jepp, jeg skjønner hva du mener, da bør jeg få gjort det da kanskje. Faan at jeg ikke gjorde det med engang. Men hva gjorde du med pendelstagene? Korta du de inn 4cm? Det følgte vel med pendelstag som passet? I gs kittet nei?
Haakjin Skrevet Juni 4, 2012 Forfatter Skrevet Juni 4, 2012 Den nekter å få ginst uansett fy? Har byttet motorledningsnett, coil, hjerne, rotor, fordelerlokk, plugg/coil ledninger. Eneste jeg ikka har byttet som jeg kommer på som har med tenningen å gjøre er følerne på kassa ? Men de vet jeg fungerer 100% på en E23 732.
Pedi Skrevet Juni 5, 2012 Skrevet Juni 5, 2012 Den nekter å få ginst uansett fy? Har byttet motorledningsnett, coil, hjerne, rotor, fordelerlokk, plugg/coil ledninger. Eneste jeg ikka har byttet som jeg kommer på som har med tenningen å gjøre er følerne på kassa ? Men de vet jeg fungerer 100% på en E23 732. Du har ikke koplet om på de da? Er fort gjort det. Min Alpina startet og gikk da jeg hentet den. Tok følerene av med omhu, men når de sto på plass var den ene defekt. Tar deg 2 minutt å ohm'e de for å sjekke at de er ok......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå