pettah Skrevet September 25, 2010 Skrevet September 25, 2010 Hei. Da var det på tide med oljeskift på bilen, hvilke type olje skal jeg ha på motoren og girkassen? Og hvilke merke og hvor bør jeg kjøpe? Hvor er det bra handle oljefilter? Hvilke bremseveske skal jeg bruke? Noe jeg bør tenke på når jeg skal skifte olje? Ble en del spørsmål, men er første gang jeg må gå til innkjøp selv. På forhånd takk!
ingard Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Skifting av olje er ganske rett fram. Any filter will do, men det er jo greit å velge et hvor det følger med diverse pakninger. Det gjør det vel i de fleste. Bruker å kjøpe hos min loka bensinstasjon. Jeg har kjørt Castrol 5-40 de siste 4 årene, og har ikke hatt problemer med det. De har av og til salg på castrol hos mekonomen, så det kan jo være lurt å sjekke. Girkassen skal du ikke trenge å gjøre noe med med mindre du har en lekkasje. Har du peilerør til girkassa? Det er et langt rør med en rød tropp tror jeg det var. Litt lengre bak på motoren. Du skal peile olje mens motoren går, og etter du har gått en tur gjennom alle girene. Jeg har aldri fått noen fornuftig måling med den pinna, men..
pettah Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 Takk for svar. Hvor mye olje skal på motoren?
pettah Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 Ahh takk. Går faktisk får edge sport, koster jo ikke allverden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå