Gå til innhold

E34 540i


///MPower
 Share

Anbefalte innlegg

en liten oppdatering må vel til. dog uten bilder, hadde en hel del bilder fra da eg byttet registeret på motoren. men kamera klikket når eg skulle legge de inn og ALT gikk tapt desverre. forbanna irriterende da eg ville vise dette.

men bilen startet fint etter bytte og maler som en katt uten rasling lenger :D var ganske nervepirrende og vri om nøkkel selvom eg turnet motor før oppstart.

det nærmer seg vår og lakkering står for tur om noen mnd, mangler bare og handle inn nytt panser og div lister rundt bilen.

har bestilt meg gromt svinghjul fra jb racing beregnet for e39 m5, sachs race e39 m5 trykkplate, e36 m3 3.0 sachs race sinter lamell. dette skulle holde meget godt, like greit å investere i skikkelig når det er planer om kompressor med tiden.

520-160-240.jpg

prod_sr4-999943_med.jpg

prod_sr2-999791_med.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt! Fikk ikke mindre lyst på manuell jeg også når jeg leser gjennom! Har du tatt av bunnpannen på motoren og strammet boltene på oljepumpen? Bare et tips, de bruker somregel og løsne på disse motorene og påfølgende motorras er et faktum. På min så låg to bolter i bunnpannen når jeg tok den av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 4-pucket sinter lamell? Ser for meg at det blir i overkant ubehagelig å kjøre med? (og kanskje litt overdrevet/unødvendig?)

jepp 4 pucket, noen sier det er fint å kjøre med andre ikke. så tar det som det kommer. om det er overdrevet vet eg ikke, no skal jo denne kjøres en del med på bane, og alle de andre clutchene på de andre bilene eg har hatt har sluret på et tidspunkt. så vil ha noe som ikke gjør det og samtidig holder når kompressor kommer en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott prosjekt! Fikk ikke mindre lyst på manuell jeg også når jeg leser gjennom! Har du tatt av bunnpannen på motoren og strammet boltene på oljepumpen? Bare et tips, de bruker somregel og løsne på disse motorene og påfølgende motorras er et faktum. På min så låg to bolter i bunnpannen når jeg tok den av.

jepp de er sjekket, lå to bolter hos meg også, den tredje var på vei ut, strammet også kjedet til oljepumpen da det var ca 3cm slakke i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som du invisterer godt :) blir skikkeleg bra dette til slutt... må hive opp ein film av lyden på motoren no da :P

ka du måtte ut me for svinghjul, trykkplate og lamell ?

det er jo så tam lyd i den no med org eksos, venter til eg har fått på eisenmann :)

svinghjulet koster 798 dollar

trykkplaten og lamell ca 700 euro

det koster ja, men det er jo en hobby . bedre enn frimerker hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp 4 pucket, noen sier det er fint å kjøre med andre ikke. så tar det som det kommer. om det er overdrevet vet eg ikke, no skal jo denne kjøres en del med på bane, og alle de andre clutchene på de andre bilene eg har hatt har sluret på et tidspunkt. så vil ha noe som ikke gjør det og samtidig holder når kompressor kommer en gang.

Tja, jeg vet ikke hva slags moment den clutchen der tåler, men min ikke-puckede clutch tåler 800nm. Skulle tro det holder selv med kompressor.

Skal du ha bilen som "daily driver"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha 4-pucket sinter lamell? Ser for meg at det blir i overkant ubehagelig å kjøre med? (og kanskje litt overdrevet/unødvendig?)

Helt fint å kjøre med det!

Skal han montere presse i senere tid, så er det greit å ha slike sviktområder i orden på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett, gromt!

Gleder meg til å se denne sidelengs på Eikås i 2011! ;)

hehe eg gleder meg til å kjøre :D

nå har eg endelig litt tid til og skru igjen, så skal i verkstedet no og se ka eg får til.

kjøpte med likesågodt en hjulbuevalse da de var på tilbud hos gasolin.

86799_big.jpg

Godt det er fremgang! Den valsen så gøy ut, kanskje eg må låne den til 316 frempå våren? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fint å kjøre med det!

Skal han montere presse i senere tid, så er det greit å ha slike sviktområder i orden på forhånd!

Vel, de 4-puckede bilene jeg har kjørt har ikke vært enormt behagelig å småmanøvrere med. ;)

Er helt enig i at det er lurt å være forut sin tid når det kommer til ting som f.eks clutch, men er det nødvendig med en clutch som sikkert tåler 1000nm når pressekit'et bare leverer 550nm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...