chrizz24 Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Hei, Jeg er ny her på forumet og har fått i meg en Bmw 520 ia 96 mod for noen mnd siden. har nå i di siste 2 ukene . lagt merke til at det forsvinner litt vann fra ekspansjonstanken og at den blir tom. men har sjekket under ved lokket til olja om det er den typiske "leira" der når man er sikker på at toppen elle toppakninga er gåen. men finner ikke noe så jeg lurer på om noen har vært borti dette før? og burde jeg dra og trykkteste `? mvh en litt undrene "ny" Bmw eier
marius_m535_90 Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 ryker den hvit, når du drar på slipper gassen og lar den henge på gir?
chrizz24 Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 har ikke sett at det ryker noe sånn helt hvit nei.. ikke noe utenom den vanlige avgassen som kommer ut.. men skal den da være helt hvit?
marius_m535_90 Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 vis det er kommer kjølevann i ekosen så ryker det hvit, men det ryker litt når man starter kald motor. ser forskjell på kjølevann og kondens røyk heter det vel. en jeg kjente så kom det kjølevann in bilen ved varmeregisteret det tok lang tid og finne ut av til, til toppen hans røyk det var en e39.
chrizz24 Skrevet September 26, 2010 Forfatter Skrevet September 26, 2010 Ja så klart det.. men ser ikke noe til det når bilen er varm i værtfall,, har bare lagt merke til den vanlige røyken når bilen er kald.. men når jeg sjekket oljen sist. så følte jeg liksom at det var noe med den. men var ikke sikker. så derfor jeg spørr dere som er mer inne i bmw enn meg. så burde jeg dra og trykkteste? før toppen går
journey Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Sikker på at du ikke bare har en lakkasje i radiator e.l da?
chrizz24 Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 var og trykktestet bilen i dag.. og dem fant en liten lekkasje mellom radiator og ekspansasjonstanken. var ikk mulig å se den selv sa dem. bare glad det ikke var toppen som hadde godt jeg. kosta med 600 på bmw i trheim og få testa det. så noen som veit hvor en får i en billig radiator til bmw 520 da? bmw skulle ha 3500 for ny radiator
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå