Gå til innhold

Venum sin e36 318i Touring

Venum
 Share

Anbefalte innlegg

Valsing blir nok ikkje aktuelt på denne bilen. Satser på å holde den mest mulig original og urørt i karossen. Blir nok en langtur til Sunnfjord neste helg. Gleder meg til å teste colioversene litt skikkelig ute på landeveien før frosten kommer ;) Merker den sitter som f i svingene no, før var det jo sparkstøtting i forhold. Men veiene i Bergen altså.. herregud til å ødelegge en bil på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hhuseboe: felgene er nok ikke til salgs. De er 7.5 x 17 ET40 såvidt eg husker. Synes disse felgene har en fin kombinasjon av kjørekomfort og utseende, men det er nok en fare for at eg skaffer 18 tommere til sommerfelger en gang og bruker disse til vinterfelger.

die4e|: det er som Dr. S sier en Kerscher front som er festa utenpå org fronten. Denne er egentlig ganske dyr (4250kr) men eg fikk den til 1400 spenn rett før vårsalget hos GS Bildeler var over, og synes egentlig det var nok å betale ettersom det er en del arbeid med å tilpasse den. Eg ville ikke kappe i org fangeren så måtte kappe en litt i Kerscher fronten, men resultatet blei helt ok. Den er litt mindre markert og ikke fullt så lav som org m3 front tror eg, så for de som meg som liker diskret styling er den helt grei. Eg vil uansett som Dr. S anbefale å gå for org m3 front (du kan finne de brukt til ok pris om du er heldig) eller en hel kopifront. På http://nettbutikk.gsbildeler.no/ finner du det i dag til 2490 kr.

No har eg fått kjørt inn Supersport justerbare senkesettet, og tatt hjulstillingskontroll på det. De justerte litt og sørga for at alt er tight og fint, og skifta litt slitedeler i hjulstilling. Jobben gjort hos Askøy Auto Senter utenfor Bergen, anbefaler de. Hyggelige karer, fine priser og god service. De skifta også olje og filter på bilen. Castrol selvsagt. De hadde inntrykk av at bilen var i god stand og veldig godt holdt, og det er alltid godt å høre:) Bilen er så sinnsykt god å kjøre nå. Sitter som f på veien og perfekt kjørehøyde. Ikke alt for stiv, men fast og fin. Har time 25. nov for godkjenning av senkesett i vognkort. Har tuv papirer og målepapirer etter hjulstillingskontroll så satser på at det skal gå greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fulgte med på finn.no og bimmers.no i ca et par måneder etter fine felger til rundt 3000kr. Til slutt fant eg disse til salgs på Askøy, i god stand med gode dekk. Var en dame som hadde hatt de på en bmw 1 serie. De stod til 3500 og prutet de ned i 3000. Vet ikke om disse er å få tak i nye lengre, men om du følger med på bruktforum så kommer det slike til salgs med jevne mellomrom. Originalfelger til 1-serie og e46 passer vel stort sett på e36 også. Eg har forøvrig også sansen for feks M Contour og Forged M Double Spoke (sistnevnte har eg på vinterhjula, men kun i 15" så litt små). Ganske vanlige felger men slår aldri feil på en e36:)

E36_M3_Wheels.jpg

Her er uansett ACS Type 2 i 18toms versjon, sikle sikle :) :

car_photo_20141_25.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeje, på tide med en liten update. Har f@** ikke fått godkjent senkesettet enda pga diverse greier som alltid oppstår. Verkstedet som tok hjulstillingskontrollen klarte jo selvfølgelig ikke å levere med skikkelige papirer på det (ikke askøy auto senter dette). Manglet chassinr, kmstand, tekniker og til og med stempel og signatur. Så det gikk ikke igjennom. Har skaffet papirer og har det klart, men de poengterte jo også at lyktene måtte justeres. Greit nok tenkte eg, så eg fikk askøy auto senter til å se på det. Men det var visst ikke mulig å få de beine. De var visst kaputt sa de. De stusset også på om eg i det hele tatt hadde originale lykter siden det ikke er noe Hella eller Bosch merke på de. Eg har alltid trodd at lyktene mine var originale.. menmen. Anyways så endte det opp med at eg reiste rett på GS og kjøpte et sett med sorte DEPO lykter med angeleyes. Har ikke fått montert de enda.. er jo så bikkjekaldt ute. Satser på å ta en tur innom askøy auto senter og la de montere og justere så det blir perfekt, så rett på etterkontroll og forhåpentligvis få godkjent bilen og få senkesettet i vognkortet.. Blir fort litt ekstra styr ja.

Lyktene: (noen som har erfaringer med disse, evt bilde av de på bil?)

22fqhil3etfn5u3acdmd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så de lyser veldig svakt ja.. men det er med et sånt ledningssett som man kan bruke i tillegg til standard kontakten, går rett på batteriet. Han i butikken sa det var for å få pærene i ringene til å lyse sterkere. Noen som har erfaring med om dette blir stor forskjell eller? Og er det mye jobb om man vil flytte over el. justeringsmotorene fra gamlelyktene? Eg trenger vel forsåvidt ikke disse el justeringene men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess, da var lyktene montert. Gjorde det selv. Det var jo veldig enkelt. 4 skruer på hver lykt, og klipset på blinklyset, og så bare nappe ut kontakten på lykten og el. justeringen. Så skru på de nye og sette i kontakten. Lot bare kontakten til el. justeringen henge løst. Teipet over den så det ikke skal komme skitt inni. Ble jo utrolig mye bedre lys enn eg hadde, og ser jo knall ut. Må være noen skikkelige drittlykter eg har hatt. Eg synes ikke ringene lyser svakt heller. Var sånn såvidt begynt å skumre ute i sted og ringene lyste jo som f.. de, uten den ekstra koblingen som skal gå til batteriet for ekstra strøm. Eg er fornøgd ;)

Bilder: (sorry dårlig mobil)

63i1ytbwartgbxfpn6js.jpg

fff9qidv6oaq1kg39u9u.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...