Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har senket bilen ganske greit, så tok nedi på en fartsdump. Hvor vidt det henger sammen vet jeg ikke, men da jeg kom i akslerasjonsfeltet ca 4-5minutter etterpå la jeg merke til at bilen drog utrolig mye dårligere. Ca halv gass?

Jeg skrudde av og på tenningen, og bilen gikk som normalt. 2-3ganger den siste uken har bilen plutselig "dødd" mens jeg kjører. I dag døde den 2ganger mens jeg stod på tomgang. En av dem akkurat mens jeg skiftet fra sport til "vanlig" modus på automatkassen. Ingen lys i displayet melder seg.

Noen som har peiling på hva som kan være gale?

Skrevet

Har vært borti lignende problematikk når folk skifter over til konfilter på innsuget.

Gi beskjed hvis du har montert sportsluftfilter så skal jeg hjelpe deg.

Mvh.

Malik

Skrevet

Jeg har montert konfilter ja.. Men bilen står pr dags dato pga en massiv oljelekkasje. Jobber såpass mye for tiden at bilen blir levert på verksted på mandag, så då får de ta diagnose+fikse oljelekkasjen samtidig. Har desverre ikke tid til å gjøre det selv.

Skrevet
Kan høres ut som en veivsensor som er på vei til å gi seg, men få tatt en diagnose :wink:

Tror ikke det er veivakselsensorn. Da veivsensorn va gåen på min E39 så gikk ikke bilen dårligere fordi,,men den fusket å stoppa en del. Men kan jo tenkes at symptomene er forskellige.

• 4 weeks later...
Skrevet

det er veivføler som må byttes :) har reparret mange bmwer som hadde det samma prob.

veivfølern er halveis dø :D og hvis den slutter å virke så starter ikke bilen, du kan bestille fra GS bildeler som koster kr 1200.

• 1 month later...
Skrevet

noen som har delenummer hos koed på veivsensoren? jeg tenker å handle orginal delen da jeg har lest at den uorginale ikke funker som den skal.

Skrevet

Jeg hadde tilsvarende symptomer og tok diagnose. Feilen var ustabil veivakselsensor som noen andre her har nevnt.

Skiftet denne selv, og bilen ble i orden igjen..... :-)

• 4 weeks later...
Skrevet

da ville ikke bilen starte lengre.. :S den kinner bra, så dynamo etc. fungerer. Hvor sitter disse følerne til veivakselsensor?

Skrevet
det er veivføler som må byttes :) har reparret mange bmwer som hadde det samma prob.

veivfølern er halveis dø :D og hvis den slutter å virke så starter ikke bilen, du kan bestille fra GS bildeler som koster kr 1200.

Når jeg drar ut kontakten på veivsensoren på min e39 så starter den fremdeles, er vel hvis kamgiveren er gåen at bilen ikke starter?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...