Hawkon88 Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Jeg har senket bilen ganske greit, så tok nedi på en fartsdump. Hvor vidt det henger sammen vet jeg ikke, men da jeg kom i akslerasjonsfeltet ca 4-5minutter etterpå la jeg merke til at bilen drog utrolig mye dårligere. Ca halv gass? Jeg skrudde av og på tenningen, og bilen gikk som normalt. 2-3ganger den siste uken har bilen plutselig "dødd" mens jeg kjører. I dag døde den 2ganger mens jeg stod på tomgang. En av dem akkurat mens jeg skiftet fra sport til "vanlig" modus på automatkassen. Ingen lys i displayet melder seg. Noen som har peiling på hva som kan være gale?
bmwkizn Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Høres ut som om den har gått i nødmodus..
Lars89 Skrevet September 26, 2010 Skrevet September 26, 2010 Kan høres ut som en veivsensor som er på vei til å gi seg, men få tatt en diagnose
GT1 Skrevet September 27, 2010 Skrevet September 27, 2010 Har vært borti lignende problematikk når folk skifter over til konfilter på innsuget. Gi beskjed hvis du har montert sportsluftfilter så skal jeg hjelpe deg. Mvh. Malik
Hawkon88 Skrevet Oktober 3, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2010 Jeg har montert konfilter ja.. Men bilen står pr dags dato pga en massiv oljelekkasje. Jobber såpass mye for tiden at bilen blir levert på verksted på mandag, så då får de ta diagnose+fikse oljelekkasjen samtidig. Har desverre ikke tid til å gjøre det selv.
bmwkizn Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 Kan høres ut som en veivsensor som er på vei til å gi seg, men få tatt en diagnose Tror ikke det er veivakselsensorn. Da veivsensorn va gåen på min E39 så gikk ikke bilen dårligere fordi,,men den fusket å stoppa en del. Men kan jo tenkes at symptomene er forskellige.
hamid5050 Skrevet Oktober 30, 2010 Skrevet Oktober 30, 2010 det er veivføler som må byttes har reparret mange bmwer som hadde det samma prob. veivfølern er halveis dø og hvis den slutter å virke så starter ikke bilen, du kan bestille fra GS bildeler som koster kr 1200.
Hawkon88 Skrevet Desember 19, 2010 Forfatter Skrevet Desember 19, 2010 noen som har delenummer hos koed på veivsensoren? jeg tenker å handle orginal delen da jeg har lest at den uorginale ikke funker som den skal.
Azeton Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Bruke delenr fra gs får opp delen hos koed da.
kkro Skrevet Desember 19, 2010 Skrevet Desember 19, 2010 Jeg hadde tilsvarende symptomer og tok diagnose. Feilen var ustabil veivakselsensor som noen andre her har nevnt. Skiftet denne selv, og bilen ble i orden igjen.....
Hawkon88 Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 da ville ikke bilen starte lengre.. :S den kinner bra, så dynamo etc. fungerer. Hvor sitter disse følerne til veivakselsensor?
Ballder Skrevet Januar 13, 2011 Skrevet Januar 13, 2011 Sitter på veivhjulet ganske så likt som på bildet, og stikket der den er tilkoblet sitter ganske så koselig plassert under innsug.
knutj Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 det er veivføler som må byttes har reparret mange bmwer som hadde det samma prob.veivfølern er halveis dø og hvis den slutter å virke så starter ikke bilen, du kan bestille fra GS bildeler som koster kr 1200. Når jeg drar ut kontakten på veivsensoren på min e39 så starter den fremdeles, er vel hvis kamgiveren er gåen at bilen ikke starter?
knutj Skrevet Januar 14, 2011 Skrevet Januar 14, 2011 Har identisk problem med min e39. Vær så snill å send meg en pm hvis du finner ut hva feilen er
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå