Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjøpte meg en BMW 328i 95 mod for drøyt 2 mnd siden. Bilen er ifølge vognkortet senket 40 mm (Gule APEX fjærer og dempere). Høyre fjær foran har brukket, og jeg skal nå bytte alle 4. Jeg fikk tak i nøyaktig samme type fjærer som står på nå, men har et spørsmål angående dette.

Slik bilen er nå, får jeg så vidt plass til fingeren mellom dekkene og hjulbuen. Jeg kan heller ikke kjøre over "en-klumps" fartsdumper, da jeg skraper nedi. Har jeg 4 personer i bilen, sliter jeg også med vanlige fartsdumper. Er dette noe som er vanlig med 40 mm senking? Eller er dette p.g.a. den fjæra som har brukket?

I følge GS bildeler påvirker en brukket fjær hele bilen.

Skulle gjerne hatt muligheten til å kjøre bilen på vinterføre også. Bør jeg senke den mindre?

Skrevet

Hvis man kommer over de enklumps fartshumpene ved å kjøre med hjulene på hver sin side av den gjør man noe feil. :D De er jo høye som fjell, bare kjør sakte med ett hjul over selv klumpen. Det er jo uansett 30 sone der.

Du trenger bare skifte framfjærene. Det er best å ta begge to da den eldste har siget i sammen mer enn ei ny ei. Men over tid tror jeg ikke det hadde gjor tnoe.

Hvor brede og store hjul har du? 40mm høres ikke nok ut til å legge bilen over hjulet, og da er det nok bare den knekte fjæra som gjør det. Er det likt på begge sidene?

Skrevet

Ja, har måtte gjøre det, eller kjøre i midten :)

Fikk hele settet hos GS for ca. 1200 kr, så da kjøpte jeg 4. Så får jeg jobben gjort et annet sted for 2000 kr. Så er det vel lurt å ta en 4-hjulskontroll etter hva jeg har hørt?

Har ikke sjekket om det faktisk er det fjærene som står i vognkortet som står på bilen, men de som har sett den sier at det ser ut som den er senket langt mer enn 40 mm. Det ser forholdsvis likt ut på begge sidene.

Når det gjelder hjulene, så skal jeg sette på vinterdekkene, og disse er 195 / 55. Felgen er 16" om jeg ikke tar feil. Så håper med dette å kunne kjøre om vinteren uten å bli seilende oppå snøspor i midten av veien? :)

Skrevet

Hvis det er de samme fjærene så er det ikke nødvendig med en ny 4-hjulskontroll. Er det forskjell, så kan det være nødvendig ja, spesielt hvis du skal vise bilen for BT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...