Gå til innhold

Hva trengs? Service e46 328 Automat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha service på bilen min nå. Litt usikker på om jeg har husket alt som trengs.. enda sliter jeg litt med å finne ut hvor mange liter motorolje ( og hva slags olje jeg trenger ) samt at det skal byttes på automatkassa. (hva slags olje, og hvor mange liter?) , også bytte på bakakslingen (type olje , antall liter ? ).

Det som er ganske standard er vel luft filter, bensinfilter, olje filter , oljefilter på girkasse ? , 6stk tennplugger.. Noe mer jeg har glemt av?

I bilen min har jeg ikke instruksjonsbok.. men tydeligvis alt annet. Håper det er noen som kan hjelp til her nå, så jeg får kjøpt inn det som trengs. :)

mvh - Steffen.

Skrevet

Hallo steff! Ca 6,5 -7 liter på motor, 1,5 ca på girkasse og samme på baksksling tror jeg....

på tide du kom deg inn her!hehe

mvh jan vidar

Skrevet

Diffen tar c.a 1-1,5 liter, fyll på til det renner over. Oljetypen her er GL5 olje :)

Motoren tar 6,5liter, anbefalt olje fra bmw er Castrol Slx professional 5W40

C.a 10 liter på girkasse ;) Oljen til kassa må du kjøpe hos bmw forhandler, pga kassa raser om du fyller feil olje.

Er viktig å lufte aut kasse når du skifter olje på den.

Dette gjøres slik:

Tapp ut olje

Demonter bunnpanne på kassa

Bytt oljefilteret

Skru på bunnpanna (husk ny pakning!)

Fyll olje til det renner ut av hullet

Start motoren

Kjør igjennom girene mens du holder inne bremsa og fyller olje (greit å være 2 for å gjøre dette)

Når det nå renner olje ut av påfyllingshullet, sett bilen i park, skru inn påfyllingspluggen og så stopp motoren.

Håper dette var litt til hjelp ;)

Ps, en ting du kan legge til er kupefilter. dette er kjekt å bytte når du først tar service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...