Gå til innhold

e36 M3 3.2 Fjusker/lugger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så lugger den veldig i 1,2 og 3 giret.

Det begynner fra ca 2000-2500omdr. og oppover, plutselig når du kommer ca opp 5000omdr så kommer den, verste er når en girpå i 2giret. i 3gir napper den litt mer.

Hva kan dette være, går helt fint på tomgang og ellers..

Skrevet

er dette kun ved fullgass?

Sjekk TPS sensoren din.

(TPS: Throttle posistion sensor, altså den føleren som forteller hjernen hvor mye spjeldene er åpnet. Er noe usikker på om S50B32 har dette, da den har 6 individuelle spjeld, men det kan sikkertnoen andre svare på.)

Skrevet
er dette kun ved fullgass?

Sjekk TPS sensoren din.

(TPS: Throttle posistion sensor, altså den føleren som forteller hjernen hvor mye spjeldene er åpnet. Er noe usikker på om S50B32 har dette, da den har 6 individuelle spjeld, men det kan sikkertnoen andre svare på.)

Er litt fjusking og napping når en kjører vanlig og trykker litt inn gassen også, foreksempel når en kjører i 70 og skal opp i 80 i 5gir. så kjenner du den rygger og napper litt.

Hvor ligger den TPS sensoren?

Skrevet
Sjekket pluggene dine? Hadde noe lignende på min m3, og da var det en plugg som var meget klar for utskiftning.

Takk skal du ha, skal få sjekket dette i morgen.. :)

Skrevet

Gah, formulerte meg litt feil.

HVIS du gir fullgass, er det samme fusking o.l?

For det som skjer når en TPS blir slitt, er at den ikke klarer og registrere spesielt mye mer enn 0% og 100% åpning, derfor vil hjernen gi feil mengde bensin osv.

Den skal sitte i framkant av motoren, på enden av spjeld rekken.

Skrevet

Høres ut som det kan være noe av det samme jeg har på min... Men min fusker kun på bånn gass!

Jeg har ikke lykkes i å finne ut hva det er, men ser ut for at jeg bare må begynne å bytte på deler.

Prøv å gi den bånn pinne når motoren er kald, min går skikkelig når den er kald hvertfall. Dvs. ikke 5min etter du har startet med 30 sek.

Skrevet

Nei, har ikke prøvd å bytte noe som sakt.... Er ikke så sugen på å bruke haugevis med penger på å feilsøke og kjøpe deler som "kanskje" kan være ødelagd.

Skrevet
Gah, formulerte meg litt feil.

HVIS du gir fullgass, er det samme fusking o.l?

For det som skjer når en TPS blir slitt, er at den ikke klarer og registrere spesielt mye mer enn 0% og 100% åpning, derfor vil hjernen gi feil mengde bensin osv.

Den skal sitte i framkant av motoren, på enden av spjeld rekken.

Når en har fullgass så napper den noe voldsomt, og den napper når en bare trykker gassen litt inn, men det er egentlig bare i 1,2 og 3giret..

Skrevet

Viss den napper på mellom registeret så kan det vel være LMM?

Prøv å koble ut div følere og slikt så ser du om det er noe forskjell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...