TheMan Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Fuktsperren på høyre bakdør har vært lekk og det er kommet en del fukt bak passajersete. Får ikke tørket opp uten å åpne teppet opp. Hvordan er det best å åpne opp teppet ut å risikere å ødelegge noe?
stian1990_2 Skrevet September 28, 2010 Skrevet September 28, 2010 Om det er passarsjersetter framme, kan du vel enkelt ta ut sete framme. Disse er festet med 4 stk 30 torx om jeg ikke husker feil. Deretter er det en kontakt du kan lett klipse av, og ei vaier som du må av, denne vaieren er for høydejustering på setebeltet. Og gjør ingenting om du tar av, bare du husker å sette den på igjen. Om du skal demontere setet, er det viktig at du ikke har på tenning els, da vil du få alarm på airbag systemet.. Under pasasjersetet framme, er det en skøyt du lett kan se, og derfra kan du åpne teppet endel.. Og eventuelt jobbe deg forover/bakover.
Kennethe34 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 På E39 er dørkmatta 2delt, så for å få dradd den opp bak må du av med: sittepute til baksetet, innstegningslister beggesider bak, og dekslene som beltene går igjennom(foran).. så er det bare å dra opp dørkmatta bak. Edit: glemte å skrive at du må av med midtkonsollen om du skal få matta helt ut men du får bretta den opp mot midten ved å demontere de tingene jeg nevnte.. så om det ikke er fuktig oppover girkassetunellen, så trenger du ikke demontere midtkonsollen.
kafsan Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Kan bekrefte at Kennethe34's metode fungerer fint uten å rive ut alt. Men har det vært skikkelig fuktig så tar det lang tid å tørke ut. Jeg løfta opp teppet så mye som mulig og kilte under noen klosser for å få avstand til dørken. Satta på varmevifte som blåste under i noen dager (pass på brannfaren) og det ble knusk tørt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå