Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo !

Har da en m52b28 som blir overhalt og trimmet litt for øyeblikket !

står nå kun med blokk som veiv,råder og stempler sitter i :)

Har tenkt på å glassblåse men blir jo litt dritt siden de glatte overflatene blir ødelagt !

er det noen måte å maskere dette på som glassblåsern ikke tar ?

Har også tenkt på at det går jo an å blåse motoren når den er helt sammenmontert !

men det vil vel også gå utover toppakningen om vi drar over den med blåseren ?

for den sitter jo utsatt til selvom toppen er skrudd på !

eller ta alt i delevasker men det er kanskje ikke det lureste når veiv å stempler og slikt sitter i ?

Kom med forslag takk

Hilsen Joakim

Skrevet

Leste en test av diverse midler for å rengjøre aluminiumsdeler i classic motor, der gikk Mr Muscle ovnrens av med seieren.

Skrevet

Sant det Jan S sier......

blåsing av slikt er ikke helt optimalt... Er mye hard gnukking foran deg tror jeg :P

Jeg har akkurat drivi og vaska motorn min og girkasse og slikt, jeg tok brakekleen og litt smått og stålbørste og vann :) tar tid!

Skrevet

vil da tro blåsing er ganske så bra ?

Har jo sett div aludeler som har blitt blåst for tiden, oljefilter, bunnpanne og slikt !

Blir jo drit rent for alt som er, men blir jo ikke blankt igjen da, blir matt, men egentlig det jeg vil er å få det rein for olje/smuss som gjør den gråaktig ! :)

mmfn2vkeb5lsm7vhqff3.jpg

Skrevet
vil da tro blåsing er ganske så bra ?

Har jo sett div aludeler som har blitt blåst for tiden, oljefilter, bunnpanne og slikt !

Blir jo drit rent for alt som er, men blir jo ikke blankt igjen da, blir matt, men egentlig det jeg vil er å få det rein for olje/smuss som gjør den gråaktig ! :)

mmfn2vkeb5lsm7vhqff3.jpg

Er ingen ide å ta dette i delevasker når veiv og stempler sitter i ?

Vet ikke om det kan ruste etter det har blitt tatt i vaskeren ?

ellers så kan det taes i delevasker også kan sylindre, stempler og veivparti blir innsatt med olje i ettertid til den blir skrudd sammen igjen !

Skrevet

Ingen vits i å sand/glassblåse hvis man kun skal gjøre rent. man fjerner da den behandlinga som ligger på toppsjiktet fra fabrikk. Et oksydbellegg (hvite prikker) vil da komme på stykket innen ganske så kort tid (dager/uker) hvis det ikke behandles ytterligere. (feks eloksering, polering, lakking)

Hvis aluminium kun poleres, skapes det da en overflate som er rimelig god beskyttelse mot oxydering. Det går å an å blåse med middel for å polere. Har hørt om folk som har brukt bakepulver. (vil nok tro det krever litt polering i etterkant) Kan være en løsning?

Elokserin er nok det beste, men er redd dette koster litt. Bergen eloksal er et av firmaene i norge som driver med dette.

Karl Magnus

Skrevet
Ingen vits i å sand/glassblåse hvis man kun skal gjøre rent. man fjerner da den behandlinga som ligger på toppsjiktet fra fabrikk. Et oksydbellegg (hvite prikker) vil da komme på stykket innen ganske så kort tid (dager/uker) hvis det ikke behandles ytterligere. (feks eloksering, polering, lakking)

Hvis aluminium kun poleres, skapes det da en overflate som er rimelig god beskyttelse mot oxydering. Det går å an å blåse med middel for å polere. Har hørt om folk som har brukt bakepulver. (vil nok tro det krever litt polering i etterkant) Kan være en løsning?

Elokserin er nok det beste, men er redd dette koster litt. Bergen eloksal er et av firmaene i norge som driver med dette.

Karl Magnus

takk for utfyllende og bra svar !

eloksering, hva for en behandling er det ?

er det noe som blir gjort etter glassblåsing eller er det en egen behandling ?

Mvh Joakim

Skrevet
Glassblåsing gjør jo rent, men man mister jo den sølvaktige alu glansen da

er ikke så fan av chrome motor sånn sett !

vil heller ha en matt grå motor som ser REN ut, som det blir etter blåsing !

men får se hva de svarer her er motakelig for alt så lenge den blir ren :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...