newbie Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Lurer på om det er noen som har noen gode råd til en ikke fullt så teknisk sjel...... Jeg kjøpte en 318i cab -96mod til min fru for en mnd siden. BIlen både fin og morsom å kjøre. Men på turen hjem idag skjedde det noe merkelig. I instrumentpanelet sitter det en indikator som vise forbruk pr. 100km. Denne har vært fin frem til hjemturen idag. Stod i kø og plutselig indikerte den et forbruk på 2l på mila. Da jeg parkerte hjemm og bilen stod på tomgang som forsvant nåla ut av syne på 3l siden. Når bilen i etterkant kjøres og man passerer ca.15km/t så faller den tilbake til riktig nivå. Bremser jeg farten ned stiger indikatoren for forbruk igjen. Virker nesten som den er blitt reversert. Så da gjør jeg som alle andre hjelpeløse sjeler og gauler: HJÆLP!!!! Takker for eventuelle svar.
stian1990_2 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Normalt, skal være sånn. Min går i null når jeg står på tomgang..
newbie Skrevet September 29, 2010 Forfatter Skrevet September 29, 2010 Min måler gikk oxo i 0 frem til idag når jeg stod på tomgang og når jeg clutchet ut under kjøring. Finner ikke på noe dokumentasjon på om dette er en skadelig feil, eller ei.......
holsv1 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Når min står på tomgang forsvinner nåla til over 3 liter/mil, og når jeg er i fart og holder inne clutchen går den i 0... Skulle tro dette var riktig, da man bruker en del bensin på mila hvis man står stille
newbie Skrevet September 29, 2010 Forfatter Skrevet September 29, 2010 Eg tog han....... Stusset bare da dette skjedde under kjøring idag. Tenker jeg ringer en BMW forhandler imorgen for å høre om dette er normalt eller ei. De har sikkert noen skikkelig "rimelige" forslag. Ikke noe annet enn at jeg vil forsikre meg om at dette symptomet ikke er skadelig. Takk for svar så langt.
baremats91 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 jeg jobber på BMW, så om du ringer dit får du bare det samme svaret som noen har sagt over her, og det er at det er normalt sånn er det på alle E36
Bjrnar89 Skrevet September 29, 2010 Skrevet September 29, 2010 Den viser hvor mye drivstoff du vil bruke på 100 km. Tidsintervallet den regner ut forbruket et VELDIG lite, så du kan tenke på det som en øyeblikksmåler. Triller du i nedoverbakke uten gass, drar motoren rundt seg selv og forbruket blir tilnærmet 0l/100km. Kjører du med mye gass og høyt turtall blir forbruket høyt eks 30l/100km. Hva den bruker på tomgang må da være helt likegyldig! Hvis du ikke kjører noen km får man heller ikke regnet ut hvor mye forbruket blir per 100km, sant? Da får du heller se på forbruk per time! Målern skader ingen(ting), er ganske harmløs. Så ikke noe jeg ville brydd bmw med, de har sikkert nok å gjøre.
newbie Skrevet September 29, 2010 Forfatter Skrevet September 29, 2010 OK. Da kan jeg ikke annet enn å takke atter en gang. Ble bare skeptisk da den oppførte seg anderledes da jeg kjørte til jobb idag. Men når påstanden er at dette er normalt slår jeg meg til ro med det. Er uansett ikke skremt over forbruket uansett hva måleren viser. Har en mc som er tørstere enn som så.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå