Gå til innhold

E30 320i CAB 90` oppussing Med OZ Futura side 5!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en del BMW oppgjennom, og etter noen år uten, og en tom følelse i magen ble det kjøpt inn en E30 igjen av mitt søskenbarn som har hatt denne de siste 2 årene eller noe slikt. Bilen var avskiltet og måtte igjennom EU, og en tur på biltilsynet før skiltene kunne tas ut igjen, feil på biltilsynet var eksos og ratt.

Planene var satt fra første blikk på bilen, få av styling å sette på en mer original look, av me lumma frontfanger, å få på ny stenplate med rieger leppe og catkiller, få av de store sideskjørtene og sette på noe mindre, har nå fått tak i touring skjørt av en kompiss, og ikke minst få av bakfangeren å sette på M-tech 2.

Utenom dette var det også:

-Shadowline (X)

-Sota DE lykter (X)

-Nye baklykter - FORTSATT PÅ LETING ETTER STARTEC LYKTER!! Send PM om du har å selge.

-Stereo (X) : Har satt inn 2 x 10" Rockford subber, Alpine cd-spiller, og skal ha Rockford komp sett både forran og bak, akkurat nå står det Lightning Audio i.

-Nye felger (X) : Satt på 16" BBS look felger.

-Lakkering (X) Hele bilen er rustsveiset og lakkert opp i original farge.

-Farging og repp av seter : Blir gjort vinter 2011.

-Xenon (X) : Satt inn i både nær, fjern og grøftlys.

-Justerbart senkesett (X) : Satt på FK Highsport.

-Ombygging til 325 : Fått tak i bakstilling og framstilling, skal bli pusset opp, satt på powerflex på alt og satt på ventilerte skivebremser med green stuff klosser. Fortsatt på leting etter diff og komplett motor, satser på å få gjort alt i vinter.

- Blir satt på GS Preformance støtdemperlager både forran og bak.

Og det vill sikkert bli en god del mere etterhvert.

Her kommer en del bilder fra jobbinga på bilen!

Cabben hentet hjem, den og golfen utenfor leiligheta :)

8pfl4updbchy6d65uvaf.jpg

Slik så den ut da jeg fikk den.

ogex4omx4uh9dqi3nkht.jpg

z2aa3ouhelnnbpwuxpsv.jpg

Etter en liten shining, og jeg har koblet opp grøftlys igjen :)

maoz2t1n0vw3il4pzkzj.jpg

Ny girkule og mansjett.

mu5xh2tunhjn0saigs8j.jpg

Klar for Eu

f38dubs89qy3sbxj3tte.jpg

Fet endestuss ;)

j38i8n8t8vxllbp4xub2.jpg

En kompiss sin E36 cab og min E30 cab, i Kr.sund klar for biltilsynet.

9vduazwrf1znnth97osy.jpg

På biltilsynet

eijahey5yoqbujp85h7u.jpg

Prøvde på felgene til Øyvind

fc5riml37hwk2qh3iyjh.jpg

Fortsetter i neste post :)

• Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Med felgene til Øyvind på

4duhev6vqkohy26vi4sh.jpg

Nye baklykter kommet på :)

iukgtkpvllpoov7ayjfd.jpg

Basskasse spessial bygd til bilen og til subbene som skulle inn, lagd av Referance Lyd på Smøla.

1znyss29evwkat0ync4t.jpg

Kommet inn i bilen

ckpvbw00patn5vsttvjy.jpg

BMW treff? ;P

ttrjcbiflf15tg7f88ou.jpg

Slitne travesjforinger!

ad0cp6gtlav7913tg9ov.jpg

zebvo4gkm6frrjb6607k.jpg

Nye powerflex kommet inn :)

5711pcp4epjc2uhl6t11.jpg

Øyvind sveiser eksos :)

dz3gmb86a9r5yitdiexl.jpg

Noen bilder etter skifting til elektriske DTM speil, har de gammle om noen er int.

8br52sm7x4quq9dhdzz3.jpg

oeo5u20eleg92jsl4jv8.jpg

nio7i66z8bih0wca8fma.jpg

Skrevet

Har hentet ut skiltene på biltilsynet! :D

tiqud3xqz3jvozlqf3wq.jpg

yk7h2lfx41t1cearkafc.jpg

Sota DE lykter kommet inn.

ij4z1vhdpgfa8y0iqcjc.jpg

Liten photoshoot fra Øyvind kjørte meg på fest på fjellet ;P

m6ewzt6u2djq3d0hkm6m.jpg

xqmmewzrqjdyidvne9ys.jpg

Vasket bilen og pollert litt på felgene til Øyvind.

arct9okujg3atsa8705l.jpg

v6eye7cc6tv57jawe9uj.jpg

Shadowline lister har kommet på

gfhyalas03pjmabvxvgf.jpg

Subbene holdt ikke så lenge! :P Prøve på nytt med Rockford

qzb8yk96rkwaq5hegr6d.jpg

Justerbart KW Highsport senkesett kommet på bak

vd1ffite1njiaqsbhlvp.jpg

00v9dkzf2rxykrvc7jq2.jpg

Lumma fronten tok kvelden etter ett møte med en grevling :-/

xqlvsgdgghcavnmuzupa.jpg

Hvite Xenon lys kommet inn i nær og fjærnlys

dikvmxpxgea5v5lme93e.jpg

Mere kommer :)

Skrevet

Satt inn på vinterlagring, framskjermer, å panser ble tatt av å sendt inn til lakkering.

n86pg5yww9wm764y3og7.jpg

De store sideskjørtene tatt av

clwhgqfqflfl0xk0doqc.jpg

Ny stenplate ferdilakkerg og bare prøves på :)

2896i26ytdibgw8zh7fq.jpg

Ny felgene kommet, Lenso 7,5 x 16 fram, 9 x 16 bak, satser på 10mm spacer fram og 20 eller 25mm bak :)

dsdeqtd8tf990vldonrt.jpg

Da er de neste planene å lakkere selve bilen, og få alle nye deler lakkert, før det blir montering. Gleder meg gitt! :D

Men det vill vise seg når dette lar seg gjøre, er i Sør-Korea på jobb fram til 20`ende oktober, så satser jeg på å få gjort litt neste fri perriode.

Skrevet

Lumma fronten tok kvelden etter ett møte med en grevling

Det var kanskje like greit 8)

Hehe! Joa, den skulle jo av bilen, men hadde jo vært greit å kunne solgt den da! :P Tok vare på grøftlysene om noen er int :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hey hey, har ikke fått med meg at du har laga deg prosjekttråd Marius :)

Ser ut som du holder Øyvind med jobb en liten stund ennå da. Men det er jo bare bra, så har jo han noe å holde på med også, hehe :wink:

Tror forresten de Lenzo-hjula kommer til å kle bilen godt, flott alternativ til f.eks. BBS RS hvertfall. Generelt så har jo denne bilen kommet seg betraktelig siden du fikk tak i den vet jeg :)

Skrevet

Hehe, ble gjort en dag det var lite å gjøre på nattskift! ;-)

Må passe på så Øyvind har noe å drive med vettu! Hehe.. Jeg tror også de Lenzo felgene kommer til å bli bra, gleder meg til å få de på! Har alt liggende klart på leilgiheta nå, så blir kasta på dekk når jeg kommer meg hjem igjen. Ser også ut som om Arild får bilen når jeg reiser ned hit neste gang, så blir alt som står igjen lakkert! Bilen har blitt bedre ja, men har putta noen kroner i den også da :P Gleder meg til å få den ut til sommeren! :D

Blir satt inn DVD Indash spiller med touch skjerm og 7" skjermer bak hver nakkestøtte også nå, så blir det litt musikkvideo på runder neste sommer ;P Ebay er skummelt! hehe.

Skrevet

Hehe, ble gjort en dag det var lite å gjøre på nattskift! ;-)

Må passe på så Øyvind har noe å drive med vettu! Hehe.. Jeg tror også de Lenzo felgene kommer til å bli bra, gleder meg til å få de på! Har alt liggende klart på leilgiheta nå, så blir kasta på dekk når jeg kommer meg hjem igjen. Ser også ut som om Arild får bilen når jeg reiser ned hit neste gang, så blir alt som står igjen lakkert! Bilen har blitt bedre ja, men har putta noen kroner i den også da :P Gleder meg til å få den ut til sommeren! :D

Blir satt inn DVD Indash spiller med touch skjerm og 7" skjermer bak hver nakkestøtte også nå, så blir det litt musikkvideo på runder neste sommer ;P Ebay er skummelt! hehe.

Skrevet

Blir herlig å reise bort for så å komme hjem til ferdiglakkert bil da :)

Er jo nesten en "kjendisbil" og dette, vært på lokal-tv og greier :wink: Du skal ikke finne tak i klippet og legge det ut her da, hehe :D

Ebay-fellen er lett å gå i ja, mange som har erfart det :wink:

Skrevet

Tenker vi lar være å rippe opp i det klippet her, Eivind ;) Passer seg ikke for allmennheten!!

Ellers er jeg sjeleglad for at du traff den grevlingen, Marius ;) Men d har jeg vel gitt uttrykk for før :lol:

Ser ut som det meste går i riktig retning nå, og jeg tør å ta på meg litt cred`s for de Lenso-felgene dere kjøpte ;) Bra du lager bil av den igjen ! :D

Skrevet

Hehe! Ja det er ikke feil å komme hjem til hellakkert bil! :D

Men før jeg sender den inn til lakk tror jeg att jeg skal sveise igjen antenna! Liker ikke att den stikker opp der i chrom :P Får se om det lar seg gjøre å lure med Arnstein en time ;)

Går bare å venter på lønn som kommer på fredag og nå! Da blir det nokk en ny pakke fra Koed i posten når jeg kommer meg hjem! Går unna pengene når man bygger om bil slik altså!

Vet du noe Eivind! Det klippet har jeg faktisk ikke sett jeg! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...