stronst Skrevet September 30, 2010 Skrevet September 30, 2010 Har et søtt lite vrak av en E34 hvor blandt andre ting eksosen ikke scoret høyest på EU kontrollen. Noen som har noen tips til å bygge et enkelt anlegg selv fra billige deler på biltema o.l.? Det virker som om det er fra skjøten bak katalysatoren og bakover som er trøblete, og det er ganske mange skjøter videre på veien bakover. Kan jeg f.eks ditche midtre potte? Og bør jeg tenke på noe spesielt når jeg skal handle ny bakpotte? Det er vel et dobbelt 2" anlegg eller noe omkring der? Eneste kravet mitt er at den går igjennom eu-kontroll. Ekstra effekt og grommere lyd er bare bonus som jeg ikke vil betale så mye for på akkurat denne bilen Tusen takk for tips.
AronG Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Hadde sjøl ein e30 med et lavtscorende eksosanlegg, gjekk innpå biltema og handla ein rull med eksosbandasje og eksos-pasta og tetta alle hull. Ang bakpotta så handla eg 2 stk pakker med stålull på Kiwi + eg mekka til ein treklosse eg kappa sånn halvveis til og borte et lite hull i (ca 1cm). Alt dette plasserte eg fint i røret før bakpotta Gjekk igjennom den
AronG Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Forresten, så sies det at bakpottene biltema selger er basert på orginale potter, så de skal være ok ved en EU
janerik171187 Skrevet Oktober 3, 2010 Skrevet Oktober 3, 2010 simons eksos koster "bare" 5500kr, har nettopp montert det selv. og det er godkjent ved eu kontroll, koster kanskje litt mye for deg menne er ivaffall et alternativ. biltema har ikke eksos til e34 525, kun kat fra 96-98mod på 5 serien i det hele tatt i 525.
stronst Skrevet Juni 15, 2011 Forfatter Skrevet Juni 15, 2011 Løsningen ble å helsveise det anlegget som stod på, + ny O2-sensor + ny tomgangsregulator + nye plugger + tette hull i innsugsbelgen. Den hadde godt av litt service Går nå som ei kule.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå