Gå til innhold

Dødt batteri, eller noe annet? e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjapt spørsmål: Skulle lakka ei frontleppe istad, og pga mangel på lys i garasje so sette eg bilen halveis inn i garasja med longlysa på, og sjølvsagt motoren av. Når eg so skulle starte bilen kjem der berre ein rask klikkelyd (type "drrrrrrrrr") og lysa i dashen blinkar. Har eg rett i mine antakelsar om at dette er batteriet som er gåent/tomt? Er det mogleg å ladde, for so å kjøpe eit nytt? Evt anbefalingar på nytt batteri?

Og er det berre i bagasjerommet det er batteri? Er en BMW e39.

Er eit par ting som får meg til å lure om det er eit kortlslutning nokon stad, etter at eg har lest litt rundt. CD-spelaren startar ikkje opp, og når eg prøver å starte bilen so kjem frontlysa på sjølom brytaren står av.

Helsing ein som er so grenalaust håplaus med alt som er teknisk at han vurderte å google før han bytta pærene i frontlyktene på bilen sin :) (Men håpar kompetansa stig etterkvart. Kan i alle fall ikkje synke lavare :P)

Skrevet

det er nok batteriet ditt ja. Det er vel verdt forsøket verdt i lade opp, men ikke ha for høye forventninger til at bilen starter lett i -20 til vinteren. Dette avhenger av hvor mye strøm det er igjen, om batteriet har vært helt dødt før og alder på batteriet (og type i tilfellet GEL). Men kjør på med lading du også er det jo bare å bytte til ett 100Ah batteri dersom batteriet viser seg å være ødelagt.

Skrevet

batteriet ditt er bare tomt for strøm. Sett på en lader å lad det opp 100% så strarter bilen din igjen. Cd spilleren er en annen sak, Mulig sikring som er gåen.. At hovedlysene kommer på er normalt. Dette kalles automatiske kjørelys og er stort sett standard på alle biler levert i Norge. Enkelte e39 som ikke har dette deriblandt min:)

Skrevet

Det er normalt at Radio ikke går på når batt er nesten flatt.

Jeg opplevde akkurat dette her om dagen med min e39.

Hadde dørene oppe og radioen på i bilen mens jeg skrudde på en traktor.

Etter lenge og vel og lengre enn vel så skulle jeg skru opp lyden på radioen og da døde hele skiten og lysene i dashbordet blinket. Prøvde å starte, men det var helt dødt.

Satt på laderen i 15-20min (12A lader) og alt var ok igjen :)

Tut og kjør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...