Gå til innhold

Vinterbiltråden (nå 2015/2016 )


|Ole|
 Share

Anbefalte innlegg

Bruksbilen min blir brukt som vinterbil i år :)

Hellakkerte den for bare et par uker siden så den er nesten for fin til å bruke på vintern, men det er jo derfor den ble kjøpt. Det som bare skulle bli en kjapp liten rustfiks på ene bakskjermen og polering av resten av bilen tok litt av for å si det sånn... :D

Støtfangerne ble ikke lakkert samtidig som bilen fordi de ikke var ferdig rettet ennå, men de skal lakkeres de også etterhvert.

CIMG1243.jpg

Senket cabriolet er kanskje ikke særlig til vinterbil tror dere?

Joda.. funker helt fint det, taket er tett og det er godt varmeapparat i bilen så merker ikke så veldig mye til at det er cab på vinteren igrunn. Det er bakhjulstrekk, manuell kasse og nøyaktig 50/50 vektfordeling så den er helt suveren å leke seg med på vintern.

Veier kun 960kg med full tank.

Diffbrems er det vel å, hvertfall på noen av de ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert ute å testa Astraen idag, ventar fortsatt på og få meg ei bakrute som eg klarte å knuse ;)

Men artig bil på snøføre faktisk, sitte godt og stiv som eit hell.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer :oops:

:mrgreen:

Takk..

Men må bare vente til februar, så kommer Touranen. Da skal volvoen dø! Det kan bli moro. Får dokumentere det og legge det ut på forumet ;)

Og så går det greit å kjøre 740 i noen måneder, da jeg vet jeg kan ta jenta mi ut av garasjen igjen da snøen er borte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo gode seter i 740'en, og i kombinasjon med bakhjulstrekk kan jeg tro det er en relativt grei vinterbil. ;)

Dog kanskje ikke den peneste redskapen. :-P

Det er faktisk gode seter i den. Litt kjedelig at den er så tung, og helt forferdelig lat. Men det er mye moro med en bil man virkelig kan gi faen i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he bare kødder med deg. Var en grunn til volvo ble laget og det var forå mishandles i løpet av møkkavinteren i Norge med salt og drit..

Kjør ihjel den nye tanksen din å ha det morro :D

Hadde selv 240 for et par vintere siden og faktisk litt godt å bare ha en bil man gir blanke f... i som kan bade i salt. Og det beste er at det tåler mange omganger med grøftekjøring, bare bli dratt opp igjenn og tut å kjør :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he bare kødder med deg. Var en grunn til volvo ble laget og det var forå mishandles i løpet av møkkavinteren i Norge med salt og drit..

Kjør ihjel den nye tanksen din å ha det morro :D

Hadde selv 240 for et par vintere siden og faktisk litt godt å bare ha en bil man gir blanke f... i som kan bade i salt. Og det beste er at det tåler mange omganger med grøftekjøring, bare bli dratt opp igjenn og tut å kjør :mrgreen:

feil svar, e30 er laget for saltet.. :)

240'n er laget for å påkostes masse penger og 500hk+ dem :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He,he bare kødder med deg. Var en grunn til volvo ble laget og det var forå mishandles i løpet av møkkavinteren i Norge med salt og drit..

Kjør ihjel den nye tanksen din å ha det morro :D

Hadde selv 240 for et par vintere siden og faktisk litt godt å bare ha en bil man gir blanke f... i som kan bade i salt. Og det beste er at det tåler mange omganger med grøftekjøring, bare bli dratt opp igjenn og tut å kjør :mrgreen:

Volvo er lagd for å ødelegges! hehe. Er moro å sladde inn i skilt, brøytekanter og annet moro.

Ja, de tåler jo vanvittig med juling. Akkurat denne har vært luftbåren et par ganger, ned og opp av ca 20 grøfter og tvers gjennom en mengde snøhauger. Har også overlevd et verre angrep med svensk-kjøpt fyrverkeri, men baksetet måtte bøte med livet for den moroa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...