Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
:lol: :lol: Så biler blir ødelagt av å bli brukt om vintern?? :lol: ja da har dere et problem :) Er bare å vær nøye på å vaske av salt det.. Så regner jeg med bilene deres tåler en vinter eller to ;) Regner med at en snart 30 år gammel bil har sett vinterføre tidligere også ;)
Skrevet

Ja skjønner det. var bare måten Morty formulerte seg her. Virka som om du brukte en E28 på vinterføre var å ødelegge den liksom ;) Bare så så drastisk ut da jeg leste det :)

Skrevet

hehe. jeg har brukt min e28 i 2 vinter.. og bilen har forfalt MYE på de to.. så den skal aldri få salt på seg igjen hvertfall.. så jeg vil kalle det å ødelegge en sånn bil :P

selv om jeg spyla den av ca 5-6 ganger i uka.. så blei den faktisk mer stygg da enn om jeg vaska den mye mindre...

Skrevet
hehe. jeg har brukt min e28 i 2 vinter.. og bilen har forfalt MYE på de to.. så den skal aldri få salt på seg igjen hvertfall.. så jeg vil kalle det å ødelegge en sånn bil :P

Tja..Kan jo hende du var litt sløv på vasking og underspyling også? :) Jeg tror nok en bil som er så å si rustfri fra før tåler en vinter hvis man bare gir den litt forebyggende pleie på høsten, pluss at man må være flink til å vaske. Men skjønner poenget ditt :)

Skrevet

første vintern var je gikke sløv hvertfall.. spyla overalr der jeg kunne.. inkl under og overalt! bilen var blitt helt gul ved våren.. neste vinter vaska jeg den 1 gang i uka.. og da var den like blank gjennom hele vintern.. bare mere rustflekker overalt :P

Skrevet

morten, du må bruke owatrol/diesel til å rustbehandle bilen med under og helle diesel nedunder lister og slikt, også kjøre en tur på grusveg som støver... så vasker du av bilen dagen... da ruster det ikke;)

Skrevet
heller brukt en e36 m3 enn e28!! den er jo for fin til å bruke på vintern!

Hehe det er ikke så fin :lol:

såklart en blil tåler en vinter elller 10. men blir fort mye sladding osv. har "driftebane" :P 1 min fra huset mitt. som blir flittig brukt om vinteren :P

Skrevet

Helt riktig, vinteren her i Norge er helvete for biler. Hater saltinga som ødelegger et veldig morro underlag for bilkjøring :wink:

Skrevet

Denne 520n skal jeg bruke i vinter, nettop kjøpt av Bele-Bmw her på forumet. Har nesten begynt å angre på at jeg valgte denne som vinterbil, litt for god i mine øyne. :P Frontfangeren skal på hylla i vinter iallefall.

Men går nok fint med jevnlig vask og stell.

cghe5nszyhmg5dsvc23b.jpg

Skrevet
Hadde dem sluttet å saltet veiene så hadde livet vårt vært bedre

AMEN! :applause:

+1!

Salting er generelt ikke bra. Kan ikke se en eneste fordel med det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...