AndreasBr Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Tidligere eier har fjernet katten(dvs tatt ut innmaten). Jeg hadde den inne på en NAF test, og der sa han at å fjerne katten gjorde alt annet enn å gi den mer effekt. Han mente at det førte til at bilen dro dårligere, og ikke ga noe mer effekt i det hele tatt. Snakket med en annen som mente at man kunne kun ha strakt rør om man hadde turbo, men har lest gjennom masse tråder her (De jeg fant) og der nevner ingen noe om dette. Hva er det som er riktig egentlig? Vil fjerning av kat gi dårligere trekkraft?
HMW Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Fjerning av katt gir ikke mindre effekt med mindre det er en bil som skulle gå i noe nødmodus pga dette. Tviler på dette gjelder din, har fjernet på mange tidligere og ikke vært problem. Sikkert en sær type med egne ideer om hva som er fram og tilbake her i verden. Grunnen til at noen sier du kan ha strakt rør er pga turbo demper noe lyd... anbefaler likevel å ha noe potte om du skal bruke bilen på veien Men.. det skal vel sies at om den ikke er tett tror jeg ikke du merker store forskjellen på den motoren din
HMW Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 og... om du tømmer katten istedet for å sette på et rør så får du ofte en hul og rar (les stygg) lyd
M-Tech Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 Som HMSW sier, du får ofte en litt gørr lyd ved å kun fjærne innmaten fra kat'en, og evt endring i ytelse merker du neppe.
stiann Skrevet Oktober 1, 2010 Skrevet Oktober 1, 2010 jeg fjernet kat på min 325, og jeg merkt god forskjell.
takaasen Skrevet Oktober 2, 2010 Skrevet Oktober 2, 2010 Ved fjerning av kat på bmw, så får du mer hest. men i vilken grad du vil merke det er ikke sikkert. men er å annbefale å erstatte katten fylstendig med rør som flere sier. Finnes flere typer bilmerker som forlanger motrykk i eksosen for å få til Scavenging og andre ting. Men igjen kan få problem på eu, eller i verstefalt bli stoppet i teknisk kontroll (lite sansynlingt). Har selv fjernet kat på e30 318 m40 og en e34 525i m50. men da sammen med andre mods.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå