Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problemer med at batteriet mitt tappes for strøm,har vært slik en stund nå.

Er spesielt på morgenen at problemet oppstår,kan gå alt i fra 1 til 3 dager for at batteriet er tomt!

Har startet bilen igjen med startkabler i fra eit annet batteri eg har liggendes!

Fant ut at eg ville bytte batteriet forrige uke for tenkte kanskje at det andre var kaputt,selv om det bare er litt over 2år gammelt!

Satt i det nye for circa 1ukes tid siden,og i dag når bilen skulle startes på morgenen,så var det flatt!

Noen tips på hva det kan være?

Har hørt i fra en kompis at det kan være en motstand til vifte/ACen som kan være defekt!

Noen som har vært borti andre ting som også kan være defekt/tappe strøm,om det eventuelt er noe så går igjen!

Bilen det er snakk om er ein 01' 525ia

Skrevet

Du får måle strømmen når bilen ikkje er i bruk.

NB! Kan være at det tar litt tid før bilen går i sleep modus. (viss det er sånn på bilen din)

So er det berre å ta ut litt sikringer for å finne den kretsen det er feil i.

Du har ikkje noke ettermontert utstyr eller lys som står på? (hanskerom osv)

Edit: Sjekk at bilen lader som den skal. Bør være 14-14,4v på batteriet ved lading

Skrevet

Det er jo som todleif sier helt individuelt hva problemet kan være.

Er jo sikkert en eller annen ledning i bilen som går i jord. Ofte er det selvgjort hvis man har montert uoriginal stereo e.l..

Jeg hadde en gang det problemet at lyset i hanskerommert sto på hele tiden som todleif nevner.

Skrevet

Søk her på bimmers så finer du ut at vifte sluttsteget ditt er gåent. Bytt til en ny å du blir aldrig å opplever samme problemet igjen.

Del nr 3 på bildet, Den sitter på passasjersiden opp mot midtkonsollen på.

245.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...