samatron Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 hørte rykter om en norsk bmw racing serie i regi av bmw ccn. er betalende bmw ccn medlem men har ikke fått noe info. noen som veit noe om serien, og hvor jeg kan finne info og fører og vogn krav? kansje noen også veit noe om noen biler som skal kjøre i serien, og av hvilke kaliber de er av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Oh... Det hadde vært noe Hadde hjulpet til så mye som mulig med ressurser om dette ble en realitet, høres veldig spennende ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 http://bilsport.no/uploads/konkurranser ... e-2010.pdf http://www.bmwccn.no/racing/forum/index.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Det er noe usikkerhet om serien ennå, da lovverket stadig revideres noe. Jeg har spurt mange spørsmål der, men fått lite konkrete holdepunkter ennå. For meg går problematikken på at de begrenser burpunkt til 6, da jeg vil ha 8. Samt at jeg har planer om å flytte tilbake drivpakka, men det er uklarthetsmomenter i hva som er lov. Det står også at replica av modeller er ulovlig, så hvorvidt man bygger om en std. E30 til M3 utvendig er lov er jeg usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Det står også at replica av modeller er ulovlig, så hvorvidt man bygger om en std. E30 til M3 utvendig er lov er jeg usikker på. Det skal være tillatt etter hva jeg har fått til svar av Morten på forumet der. Jeg fikk også godkjennelse for å kjøre med 02-turbobreddere på vanlig E30. Det står jo at man ikke skal forandre på orginalutseendet, men dette var altså tillatt. Ting tar dessverre tid i forhold til serien, og pr. dags dato så ser det ut som om jeg dropper å være med til året. Alt for mye usikkerhet rundt regelverk etc., og jeg prioriterer å få ferdig bilen til sesongen, så da bygger jeg den som jeg ønsker, og så får man se hvordan den passer inn etterhvert.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 kjøp deg en ferdig bygd m3 e36 og still i klassen super saloon da vel?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Det blir nok det samme for min del også R.Andersen. Får ikke noen avklaringer, og skulle helst begynt ombyggingene nå snart. Bestille burbygging er også noe man må avklare. 6 punkts bur er ikke aktuelt for min del i E30n. Det er for mange uromomenter i forhold til å kjøre bil på skilt i serien, så for min del blir det uregistert fullblods banebil det eneste som er aktuelt. superturbodiesel: Super saloon i BMW Cup? Jeg henger ikke helt med nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Jeg har ikke muligheter til å "bo" i garasjen, så derfor begynner det faktisk å bli dårlig med tid. Ting tar tid, og plutselig så er det vår igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
samatron Skrevet Oktober 1, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2010 takk for info. jeg vil kjøre hvit-skiltet bil i en eventuell serie. ikke en reispikket banebil. jeg bygger bilen etter regelementet å håper det blir noe av. bygger ingen vinnerbil, men tilpasser en litt oppgradert e36 m3 etter sikkerhetsreglementet. hvis man vil kjøre reinspikket racing bil i racingserie med friere tøyler har man GTracing. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 1, 2010 Share Skrevet Oktober 1, 2010 Problematikken ligger i forhold til forsikringen og biltilsynet for min del. Å delta i BMW Cup vil jeg først og fremst gjøre av en overordnet grunn: Jeg har alt på det rene rent juridisk uansett om vi har 200km/t på langstrekken, eller skulle være uheldig å krasje med en annen løpsdeltaker. Man slipper også eventuelt tiltale/førerkortbeslag om det skulle skje en ulykke i høy fart, samt at bilsport har forsikringer for motparten, samt kan det tegnes livsforsikring som gjelder i organiserte billløp. Hadde det funnets reglement i Norge som dekket banekjøring slik det i praksis foregår (med x2 av lovlig hastighet, lite avstand og ulovlig ombygde biler) hadde jeg ikke behøvd å delta i en bilsportserie. Dessverre er det ikke sånn. BMW Cup ser også ut til å være en hyggelig 'idealistisk' cup uten store premiepenger og andre uromomenter som ofte kan påvirke stemningen i miljøet. Vinne har jeg liten interesse av å gjøre, men å ha det moro (helt lovlig) og utvikle både meg og bilen videre er et stort nr 2. punkt på listen. Gir faktisk blanke i om jeg må stille alene i egen klasse, bare jeg får kjøre Jeg skal også prøve å få bilen godkjent for drifting, bakkeløp og gatebil racing / extreme i samme slengen, og da er det fint om CCN hadde oppgradert bur lovligheten til 8 punkt for min del. Selv i drifting er det et minimummskrav med 6 punkt i deres Pro -serie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 Kjenner jeg di suppehuene til noen hattekaller i bmw klubben så forbyr di vel turbo og . Må vel kjøre 318is hele gjengen for att det skal være bra nok. Makan til sære folk skal man lete lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fazerfreak Skrevet Oktober 2, 2010 Share Skrevet Oktober 2, 2010 hmm: Motorer som trimmes utover reglene for Standard motor ansees som trimmet og medfører tillegg iflg. regneark for klasseinndeling. Noen som har sett regnearket ?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hylle Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Klasse 1: 2,25 - 4,24 kg/hk Klasse 2: 4,25 - 5,59 kg/hk Klasse 3: 5,60 - 6,99 kg/hk Klasse 4: 7,0 kg/hk og oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bbmw Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Dette høres veldig gøy ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Oktober 3, 2010 Share Skrevet Oktober 3, 2010 Kjenner jeg di suppehuene til noen hattekaller i bmw klubben så forbyr di vel turbo og . Må vel kjøre 318is hele gjengen for att det skal være bra nok. Makan til sære folk skal man lete lenge etter. Jeg syntest det skal være forbudt med overladning i serien. Det er meningen at det skal være "billig" å holde på med dette, og at ikke de med størst lommebok skal vinne. Det må jo uansett være mer moro å knive med deltagere med ca. samme motorstyrke, enn å kjøre alene i et 800 hk monster runde på runde... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå