Gå til innhold

Bent sin vrak BMW. :)


bent87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi får se hva som skjer med bilen etter vert, tenkte eg vertfall skulle legge ut prosjekte mitt til den blir solgt i deler i mars da det er mye korrosjon (rust) under den. :(

Bilen er en 318I E36 som nettopp er nylakkert trur eg.

Masse hobbymekk er gjort på den. Flott!

Ellers så ser den bra ut langt i fra og har bra cluch.

Motoren gikk på 3 sylindere når jeg kjøpte den for 5000+3000 i årsavgift og i dag etter mye problemer gikk gratis omregistrering inn hos BT.

Den går nå på 4 sylindrer og går som en "kule" lurer på om det faktisk er trimkam på den. Må åpne igjen for å se. Problemet var forøverig en vippe arm som hadde hoppet av. Dette fant jeg ut etter jeg hadde styrt med å bytte tenning, dyser og brukt masse unødvendig tid som jeg kunne brukt på å ligge bredt med :D

Dette blir en kanom bil i vinter og skal ha mye gøy med denne bilen. La oss bare håpe at det kun er magnetventilen som er problemet til at jeg ikke får varme i bilen, ellers må jeg kjøre med termodress på i vinter.

Bilen er ellers senket og ligger bra på veien selv om jeg kunne treng opphengskule framme på høyre side og en styrekule på venstre side. Noen som gir vekk? Alt tas i mot med åpne armer så slepper jeg å drepe meg, for det vil vel dere ikke ha på samvittigheten vel? :) hehe

Ellers en veldig seriøs prosjekt tråd som kanskje kommer til å gå i mot strømmen til dere bmw elskere, da jeg har lyst å lage RAT-look på bilen. Utfolde meg med vinkelsliper og sveiseapperat hadde vert gøy, selv om bilen ser bra ut (lang i fra).

Er det noen som kjenner til bilen BTW?

Mvh Betn87 og stor klem til bimmers folket som jeg sikkert kan spøre mange gode spørsmål til. :D

ezkzcddccc95kwru6dh2.jpg

1b1ydttk28t8sh6eo0x9.jpg

kh76mx7t0pbly1h2pddh.jpg

g6cim8tbzh13lq88y7ej.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også fortelle at bilen gikk sidelengs opp til Bergen uten noen serlige problemer, forutenom at det var lite klima og at den lever sitt eget liv av og til.

Kommer nå på at jeg må legge om til nye dekk da alle 3 hjula mine er på kordene. Snu dem? NEI!

Og jah jeg har takluke. Spør meg om den er tett? plisssssssssssszzzzZZzzzzsssss. :)

Anlegg er også montert, for det må vi ha, men trenger en 12" sub. Noen som har i Bergen området.

Krava mine er ikke store, dem må være billig og funksjonell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får begynna med å sveiselitt i kanalen på eine sia da vertfall :D

Ja, kanskje jeg gjør det. Er ikke noe ekspert på sveising, men har gjort noe jobb før og trur jeg skal greie meg fint med apperate jeg har heime i garasjen. Men får se hva jeg legger i bilen :)

hadde vert kult å sett den leve videre hos noen andre, om jeg ikke brenner alt liv ut av den :D

Må og så gi en stor takk til fazerfreak som sente meg avgåre 3 hydraliske løftere slik at jeg kunne fikse bilen min i ein fei og fise opp til Bergen :D

Under ser dere bilde av motorbroblemet mitt. ;) Lang historie det derre der.

tydn9anb8r37u6s0ja3g.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere er med på den?

Er jo ganske så fin som som den er da, men er ingen ting spesielt med den.

Er som en helt vanlig bmw. RAT? JA,nettopp ;D

Kanskje noen vil sponse meg med noen svarte fangere? Kan få mine i bytte ;)

Fangerene trenger ikke å se bra ut i det hele tatt ;)

Gidder ikke spaye med lakk, eller kanskje jeg må det! :P

Selger da vinga og speila og M3 listen.

Kan sei at;

Vinga må lakkes,

Venstre speil er i drift stand med calibra inmat og bildema klistr på speil. Måtte fikse det fort ;)

Høyre er funksjonelt. Om det er elektrisk justerbart vet jeg ikke da, det ikke er koblet opp eller fuker hos meg :P

M3 listene fungerer bra og skal være i god stand, forutenom noen klips.

PM meg for billigpris ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp flens og svartrør her:

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std

Handleliste:

Downpipe Garret T03 10mm 1 215NOK 215NOK

T03 med pinnbultar 10mm 1 255NOK 255NOK

Oljetryck Garret/KKK/Holset -gängad 1 91NOK 91NOK

Packning T3 1 44NOK 44NOK

42,4x2,6mm Svart 1 127NOK 127NOK

Bmw 4cyl M40 10mm 1 327NOK 327NOK

42,4x2,6mm Svart 8 40NOK 320NOK

Pris för frakt (Postpaket Utrikes (Norden)) 1 400NOK 400NOK

Totalpris (inkl. moms) 1779NOK

+ noen timer sveising så er den klar :D

Blir så mye bedre ;)

IMG_0863.JPG

Ellers så kan det hende eg har en liggende.. ( Orginal )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så dumt det derre der, men da begynner pengene å rulle...

Driter i flowen til å begynne med, og kommer til å kjøre med intern WG, pga mindre ombygging.

Skal bare få det til å gå noe bedre

Vist vist, hvordan er det med tennig og dyser.

Har dyser liggende, er det bare å sette dem på og håpe på bedre tider nå alt er montert?

Hva med tennigen, den må vel stilles noen grader? opp eller ned og dette må gjøres med chip?

Hva skal u ha for den orginale da mister? :)

btw se lengre opp for takk for hjelpen med dei hyd.løfterene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. 800$ inkl frakt + mva..

Turbo koster ca 3000,- hos ksr.no , brukt intercooler og noen rør fra skrapen.. eller kjøpe det også på ein nettbutikk.. blir ikke så mye dyrere..

Eg ville tenkt på manifoilen først, er merkbar forkjell på Dårlig og bedre..er trangt til turbo på siden også.

Alternativt er å lage ein overgang/adapter fra orginal manifoil til turboflens og montere turbo ned ? var kanskje det du tenkte på ?.

Tenning går vel greit opp til 0.5, bare pøse på med bensin..

Justerbar bensintrykk regulator og litt større dyser er vell et must.

skal se om eg finner den så får vi prates ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. 800$ inkl frakt + mva..

Turbo koster ca 3000,- hos ksr.no , brukt intercooler og noen rør fra skrapen.. eller kjøpe det også på ein nettbutikk.. blir ikke så mye dyrere..

Eg ville tenkt på manifoilen først, er merkbar forkjell på Dårlig og bedre..er trangt til turbo på siden også.

Alternativt er å lage ein overgang/adapter fra orginal manifoil til turboflens og montere turbo ned ? var kanskje det du tenkte på ?.

Tenning går vel greit opp til 0.5, bare pøse på med bensin..

Justerbar bensintrykk regulator og litt større dyser er vell et must.

skal se om eg finner den så får vi prates ;)

Får sitere denne ;)

Jepp, var noe sånt jeg tenkte på, kutte og sveise litt på manifoilden og lage et adapter av noe slag. :)

mh, er manifoilden laget av støypegods?

Har reist i fra bilen min og har den ikke i nærheten her ute på havet. :(

Skal over til usa i oktober og da kan jeg henter med meg delene hjem ;D

Har alt som trengs liggende egentlig, har to BTR og noen g60 dyser (stopper på 200Hk), men tror faktisk at disse dysene skal kunne levere nok bensin på 3bar som jeg såg fulerailen sitt trykk låg på.

Om ikke det er grett å gjøre fininstilinger med BRTen? Har jeg mistorstått noe?

Har også en g60 IC, noe ødelagt, men dette må vel kunne fikses eller så finnes jo de masse Icer brukt til billig penge and so on ;)

men cool, tenkte jeg kunne kjøre på 0,5 hadde vert grett nok det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...