BMWnorge Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Er det noen som har en DIY på oppkobling av trådløs sentrallås på E34? Hvor kjøpe utstyret, hvor koble ledningene, pris osv. Fant denne men er ikke sikker på om det er samme moduler og farger på ledninger på E34. http://bimmers.no/forum/viewtopic.php?f ... 5dl%C3%B8s
ingard Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Det er faktisk veldig enkelt. Jeg kobla meg opp mot noen ledninger bak høytaleren langs gulvet framme på førersida. Jeg kjøpte en boks med fjernkontroll av en her på forumet, som sikkert selger enda. Jeg fant ledninga som låser, og ledninga som åpner. Gir man de strøm i et antall (milli)sekunder så åpner dørene, og motsatt. Bakdelen jeg fant er at den boksen jeg fikk ikke hadde variabel innstilling av antall sekunder den gav fra seg strøm. Den holder strøm på kabelen for lenge slik at vinduene begynner å lukke seg (slik som skjer hvis man holder nøkkelen i låseposisjon lenge). Det har fungert veldig bra for meg. I mai 2008 fikk jeg det tilsendt fra en som har epost "henrik.s.palm at hpstuff.no". Kanskje han har dem enda. Og jeg fant også en her på bimmers som visst hva slags lednigner som skulle hvor, prøv å søk mer på google. Den kostet noen hundrelapper, og det har ikke blitt byttet noen batterier eller lignende. Jeg har ikke åpna døra med nøkkelen på flere år, og det er veldig kjekt om vinteren.
BMWnorge Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Han heter vist i følge DIY'en ovenfor "HenrikPalm" her på forumet men nettsiden (http://www.hpstuff.no/) fungerer vist ikke lengre. Sender han en PM.
HenrikPalm Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Kjempekjedelig at min salgstråd ble slettet, selv om admin hadde gode grunner. Tråden bestod av flere titalls sider med koblingsskjemaer og beskrivelser bl.a. som er veldig nyttig for hvem som helst som skal installere et hvilket som helst universalt fjernstyringssystem for sentrallås. hpstuff.no.er nede, og restsalget av lageret går ikke gjennom bedriften lenger. Epostadressen er aktiv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå