Howrd Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Har et lite ønske om å ettermontere avtagbart hengerfeste på min E46 320d stv 04 mod. Det jeg lurer litt på er det elektriske.. Har hørt at det er et eget system for biler med PDC? antar det ettersom henger blir i veia for sensorer.. Lurer også på hvilken vanskelighetsgrad det er å koble opp dette med tanke på om det ligger klart for oppkobling, eller om jeg må trekke opp nye kabler her og der.. Så de som evt har gjort dette før, eller de som vet noe kan svare hadde det vært greit
BD Racing Skrevet Oktober 5, 2010 Skrevet Oktober 5, 2010 Grei jobb å ettermontere hengerfeste, går greit med tanke på PDC, men du må selv legge opp ledniger blant annet til sikringsboks, pluss at du må programere bilen din hos BMW for å få det til å fungere Følger somregel med koblingsskjema
Howrd Skrevet Oktober 5, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2010 Okei. Jeg tengte på å kjøpe dette: Selve avtagbar kroken: (71606767769) Og kabelsett: (71600007024) Har MYE erfaring med å gjøre ting selv, men vil alltid vite om det er noe som jeg burdte vite før jeg begynner/bestiller.. går dette kabelsettet overens med PDC f.eks?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Har montert dette selv på min bil og jeg trengte ikke å dra inn til BMW for å kode om kabelsettet enda jeg har PDC. Det eneste jeg opplevde som noe knotete er at du skal ha en ledning helt til lysbryteren og en ledning til sikringsboksen. For min egen del gikk dette svært lett da jeg fikk en utskrift fra TIS om hvordan dette skal gjøres.
Hansh Skrevet Oktober 6, 2010 Skrevet Oktober 6, 2010 Hva koster disse delene? Må ettermontert hengerfeste godkjennes på noen måte?
oss121 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Jeg ettermonterte hengerfeste på min e46. Fungerte fint å koble inn på baklyset, dvs. at jeg ikke koblet til CC. MEN, dette medførte at varsellampen for defekt lyspære lyser. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette?
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Kjøpte du originalt ledningsnett eller brukte du sånn "juksetype" der du setter en strømtyv på ledningene?
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Mye av problematikken ligger nok i at ledningsnettet ikke er orginalt dessverre.
oss121 Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 orginalt eller ikke. slik jeg forstår det er dette problemet det samme så lenge en bare kobler til baklys og ikke trekker ledninger frem til lysbryter, sikringsboks og CC. Noen som har noe forslag?
DJ RS2 Matrix Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Jeg ettermonterte hengerfeste på min e46. Fungerte fint å koble inn på baklyset, dvs. at jeg ikke koblet til CC.MEN, dette medførte at varsellampen for defekt lyspære lyser. Er det noen som vet hvordan jeg kan løse dette? visst du kopler inn på baklyset i stede for CC så får du høgere motstand på det lyset du kopla deg inn på og automatisk trur CC at pæra er gåen siden motstanden ikkje stemmer. er derfor ein trekker kabler heilt fram for å sleppe det problemet
oss121 Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 takk for svar DJ RS2 Matrix. Vil det være mulig å legge en ledning som kortslutning, og eventuelt ha en bryter på ledningen som en slår over når en skal bruke hengeren?
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 muligheten til å legge bryter på det går jo, men det vil forsatt bli feil når du slår den på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå