Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har tenkt å handle bildeler til bimmern fra nabolandet vårt, Sverige. Den svenske webshoppen opererer med moms. Hvordan blir det med den svenske momsen? Går det an å få momsen fratrukket når en bestiller? Eller hvordan fungerer dette?

Synes det er umulig å lese seg fram til et svar... Og samtidig veldig leit å måtte betale svensk moms + moms ved innførsel.

Skrevet
Hei,

har tenkt å handle bildeler til bimmern fra nabolandet vårt, Sverige. Den svenske webshoppen opererer med moms. Hvordan blir det med den svenske momsen? Går det an å få momsen fratrukket når en bestiller? Eller hvordan fungerer dette?

Synes det er umulig å lese seg fram til et svar... Og samtidig veldig leit å måtte betale svensk moms + moms ved innførsel.

Normalt skal du få handle uten svensk moms når varen skal sendes ut av EU, men det avhenger av hvor gode rutiner selger har for eksportordre. Noen gidder rett og slett ikke å trekke fra momsen for deg - hør med selger før du velger å bestille. :)

Skrevet

Jeg bestiller alltid manuelt via mail for å få sånt på det rene ved utenlandshandel.

Enkelte firma skriver også av summen.

Et par firma i USA trodde jeg tullet da jeg fortalte vi hadde 25% mva.

Skrevet

Håhja, det skal ikke være værre enn det nei:)

Jeg tok tipset til meg og tok kontakt med selger (i dette tilfellet PPF om noen skulle lure). Han sa de trekker fra svensk moms ved handel. Så da trenger jeg ikke å bekymre meg for moms i overdose:p

Tusen takk for svar folkens!:)

Skrevet

Jepp, PPF har jeg handlet mye hos selv. De trekker fra momsen til alle utenlandssendinger. Men om de skal sende til adresse i Sverige trekker de ikke fra momsen. Så det nytter altså ikke å tro at post restante vil få deg til å slippe moms. Det er isåfall 'medhjalp til brott' som de sa på PPF da jeg spurte.

Skrevet

Ingenting å tenke på! Jeg har ikke postboks, postadresse eller den slags i Sverige ;)

Når du bestilte hos PPF, gjorde du det manuelt via mail eller brukte du webshoppen? Jeg ble i hvertfall spurt om hvilken betalingsmåte jeg foretrukket. I mitt tilfelle er det PayPal.

Skrevet

Jeg bestiller på mail, eller på PM i forumet til en av PPF gutta.

Webshoppen funker ikke for utenlandskunder, det blir ikke sendt fordi utenlandskunder må forhåndsbetale.

Jeg betaler bare med manuel wire transfer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...