Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har en BMW 320 E36 92' som jeg hadde til Eu-kontroll, men hadde for høy lamda. Bilen var varm da den ble målt. Kjører med 98 oktan.

Har skiftet, plugger, luftfilter, bensinfliter, olje+filter. Men er forsatt lik.

Den fjusker også bittelit på tomgang.

Hva kan det være?

Skrevet

Noen som vet hva som pleier å ryke på disse motorne?

Di som hadde eu-kontrollen trodde det kunne være feks dysene eller en pakkning i innsuget.. Noen som har vært borti det på M50?

Skrevet

Til hvorfor han går ujavn kan jeg bare si velkommen i klubben.. Si fra om du finner ut noe da! :P

Men når det gjelder co'en.. Så hadde min bmw for høy co i følge papirene som fulgte med bilen bare 1år tilbake i tid.. Men jeg fikk tatt en enkel diagnose på bilen og fant ut at lambdaen var gåen... Å gjett om den var og! :P Helt tett.. Så bytta jeg den å fikk ingen problemer med co'en på eu..

Med andre ord det kan være verdt å ta en diagnose test først :)

Skrevet

ujevn gange kan skyldes mangen ting.. men er enkelt og bare ta spart gass og spraye over alle slanger og slikt for og se om motoren reagere da den kan få litt falsk luft eller ha en liten vacum lekasje ett sted.

Skrevet

Takker for svar! :D

Skal prøve med start gass, dersom turtallet ikke forandrer seg, så for jeg ta en diagnose ;)

Skrevet

Fikk sprayet med startgass rund om på innsuget og slanger, men var samme turtallet hele tiden.

Men prøfte å spraye gass inn i luftfilterboxen, følte et jeg mått spraye ganske mye for at den gjor utslag, så kan være at det er gassen min som er noe daffen.

Fikk også lese av feilkoder, men var ingen.

Noen andre som har noen erfaringer/ideer om hva det kan være? :P

  • 1 month later...
Skrevet

Fant hull/sprikker i slangen mellom innsugsmanifoilen/gasspjeldhuset og luftmassemåleren. Har nå skiftet den.

Var å fikk måle avgassene på nytt, men var forsatt ikke helt bra. Men bedre.

Noen som har noen ideer om hva som kan være galt? :)

Dersom luftmassemåleren eller lamdasonden er gåren, så legger skal den legge feilkode?

Skrevet

Det kan være mange grunner til at motoren din har for høy CO og at den

fusker.

Men jeg ville søkt litt rundt på forumet før jeg laget en ny tråd om forumet´s

mest vanlige emne: "bilen min med M5xBxx fusker".

Det er skrevet tråd opp og tråd ned om forskjellige problemer med M50 og

vi kan ikke lage nye tråder hver eneste gang noen´s m50 fusker litt.

Mener ikke å være utrivelig, vi er jo her for å hjelpe hverandre. Men søk gjerne

litt rundt før man lager nye innlegg for m50 er gjennomdiskutert :)

Skrevet

Hadde nesten samme problem som deg, jaga av og til på tomgang og dro ikke helt reint oppover på turtallsregisteret. Vet ikke hvordan CO var men. Kjøpte ny original lambdasonde ifra Koed og ble kvitt problemet. Var nylig på EU og CO var helt fin. Prøvde også en billig lambdasonde ifra ebay først men den gjorde ikke saken bedre, så original er best.

Men du kan jo prøve å koble ifra lambdasonden og se om bilen blir bedre. Kontakten sitter ved siden av girkassa på førersida.

Skrevet
Det kan være mange grunner til at motoren din har for høy CO og at den

fusker.

Men jeg ville søkt litt rundt på forumet før jeg laget en ny tråd om forumet´s

mest vanlige emne: "bilen min med M5xBxx fusker".

Det er skrevet tråd opp og tråd ned om forskjellige problemer med M50 og

vi kan ikke lage nye tråder hver eneste gang noen´s m50 fusker litt.

Mener ikke å være utrivelig, vi er jo her for å hjelpe hverandre. Men søk gjerne

litt rundt før man lager nye innlegg for m50 er gjennomdiskutert :)

Har drevet å søkt en del, det ender som regel opp med at di finner sprekker i en slange i innsuget, eller skifte alle filter + plugger, eller fikk lest av feilkode og skiftet lamda/luftmassemåler.

I mitt tilfelle så har eg skiftet alle filter+plugger, skiftet en slange i innsuget som det var sprikker i. Og fått lest av feilkoder. :)

Er helt enig i at det er unødvendig å ha 1000 like tråder. :P

Skrevet
Hadde nesten samme problem som deg, jaga av og til på tomgang og dro ikke helt reint oppover på turtallsregisteret. Vet ikke hvordan CO var men. Kjøpte ny original lambdasonde ifra Koed og ble kvitt problemet. Var nylig på EU og CO var helt fin. Prøvde også en billig lambdasonde ifra ebay først men den gjorde ikke saken bedre, så original er best.

Men du kan jo prøve å koble ifra lambdasonden og se om bilen blir bedre. Kontakten sitter ved siden av girkassa på førersida.

Vet du om bilen hadde feilkode når lamdasonden var gåen? Lyste den på motorlampen? :)

Skrevet
Hei, har en BMW 320 E36 92' som jeg hadde til Eu-kontroll, men hadde for høy lamda. Bilen var varm da den ble målt. Kjører med 98 oktan.

Har skiftet, plugger, luftfilter, bensinfliter, olje+filter. Men er forsatt lik.

Den fjusker også bittelit på tomgang.

Hva kan det være?

Har du kontrollert om det er noe feil med lambdan? Ellers er diagnose test et smart sted søke fra som sagt i denne tråden.

Skrevet
Hadde nesten samme problem som deg, jaga av og til på tomgang og dro ikke helt reint oppover på turtallsregisteret. Vet ikke hvordan CO var men. Kjøpte ny original lambdasonde ifra Koed og ble kvitt problemet. Var nylig på EU og CO var helt fin. Prøvde også en billig lambdasonde ifra ebay først men den gjorde ikke saken bedre, så original er best.

Men du kan jo prøve å koble ifra lambdasonden og se om bilen blir bedre. Kontakten sitter ved siden av girkassa på førersida.

Vet du om bilen hadde feilkode når lamdasonden var gåen? Lyste den på motorlampen? :)

Har opplevd at lambda ikke alltid kommer opp på diagnose selv om det er problemskaperen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...