Gå til innhold

E46 m3 utveksling (3.64:1) på e36 m3 3.2L

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurte på om det er noen her som har e36 m3 og bytta kronhjul og spindel i diffen slik at man får 3.64:1 i utveklsing i stede for den orginale langira 3:23:1.

Vurderer å gjøre dette i vinter så den er klar til neste sesong. Lest bittelitt om det på utenlandske forum men tengte høre her om noen har gjort det og vil dele sine erfaringer? :)

Det skal vistnok vær veldig merkbart dette ettersom det er en ganske ok overgang i utveklsing til verdagsbruk vertfall. Tenker meg at "ingear acceleration" vil øke en del med dette og det er jo noe man bruker veldig ofte til verdags.

Og, Noen som veit om et firma som tar på seg jobben med å bytte innmaten i diffen her i Trondheim? Tengte overhale diffbremsen med det samme.

Skrevet

Har 3,64 utveksling på min e36 m3, det hjelper ganske mye, blir helt annen bil å kjøre, og den er der med engang man går på gassen, i forhold til orginal diff da vel å merke.

Skrevet

Ønsker mer guffe uansett gir :)

Skal vist være stor merkbar forskjell etter man har bytta, 0-100km/t er ikke nødvendigvis så mye raskere men man merker akksen i samme gir øker noe.

Skrevet

Der kommer jo ann på hvordan du ser på det. Tenker du f.eks 3. Gir i 90km/t så går det jo bedre ettersom du ligger på høyere turtall. Men om du kjører på lavt gir med lang utveksling i diffen eller høyt gir og kort i diffen blir litt ett fett.

På bane er det ofte bedre da avstanden mellom de høyere girene er mindre slik at det er lettere å finne et gir som passer.

Skrevet

Joda, skjønner hva du mener :)

Det er vel rundt 13% mer moment på hjula med 3.64:1 kontra 3.23:1

Det kommer jo godt med.

Regner med jeg kommer til å like utvekslinga bedre så blir artig å prøve :)

Må vel bytte til 40% lock samt o erhale diffbrems clutchene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...