LianLi Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Hei, lurte på om det er noen her som har e36 m3 og bytta kronhjul og spindel i diffen slik at man får 3.64:1 i utveklsing i stede for den orginale langira 3:23:1. Vurderer å gjøre dette i vinter så den er klar til neste sesong. Lest bittelitt om det på utenlandske forum men tengte høre her om noen har gjort det og vil dele sine erfaringer? Det skal vistnok vær veldig merkbart dette ettersom det er en ganske ok overgang i utveklsing til verdagsbruk vertfall. Tenker meg at "ingear acceleration" vil øke en del med dette og det er jo noe man bruker veldig ofte til verdags. Og, Noen som veit om et firma som tar på seg jobben med å bytte innmaten i diffen her i Trondheim? Tengte overhale diffbremsen med det samme.
bård Skrevet Oktober 7, 2010 Skrevet Oktober 7, 2010 Har 3,64 utveksling på min e36 m3, det hjelper ganske mye, blir helt annen bil å kjøre, og den er der med engang man går på gassen, i forhold til orginal diff da vel å merke.
LianLi Skrevet Oktober 8, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2010 Ja, det er det jeg har et inntrykk av. Hva måtte du ut med for å gjøre dette?
hagenisse Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Hvis det er vanlig gatekjøring du driver med.. kan du ikke like gjerne bare bruke et lavere gir? Resultatet er jo bortimot det samme.
LianLi Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2010 Ønsker mer guffe uansett gir Skal vist være stor merkbar forskjell etter man har bytta, 0-100km/t er ikke nødvendigvis så mye raskere men man merker akksen i samme gir øker noe.
hagenisse Skrevet Oktober 11, 2010 Skrevet Oktober 11, 2010 Der kommer jo ann på hvordan du ser på det. Tenker du f.eks 3. Gir i 90km/t så går det jo bedre ettersom du ligger på høyere turtall. Men om du kjører på lavt gir med lang utveksling i diffen eller høyt gir og kort i diffen blir litt ett fett. På bane er det ofte bedre da avstanden mellom de høyere girene er mindre slik at det er lettere å finne et gir som passer.
LianLi Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 11, 2010 Joda, skjønner hva du mener Det er vel rundt 13% mer moment på hjula med 3.64:1 kontra 3.23:1 Det kommer jo godt med. Regner med jeg kommer til å like utvekslinga bedre så blir artig å prøve Må vel bytte til 40% lock samt o erhale diffbrems clutchene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå