Gå til innhold

Hjelp. Akseptabel fargeforskjell ved bytte av fanger?


oyoz
 Share

Anbefalte innlegg

Det der er ganske enkelt feil nyanse..

Scannet/ sjekket de med fargekart eller brukte de kun fargekoden ?

Kan løses med å lakke opp igjen fangeren eller lakke tilstøtende på forskjermene som du snakket om.

Ser du ikke fargeforskjellen mot panseret ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekket kun fargekoden. Er litt vanskelig å se i forhold til panseret da det bare er en liten bit fra fangeren som ligger mot panseret (den mellom nyrene). Vet at noen fargekoder har flere nyanser. Mulig det er det som kan være feil her, men har ikke funnet noe info om dette på nettet ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste farger har forskjellige nyanser.

Å lakke en fanger med så stor flate mot forskjermer kun etter lakkkode er bare uprofesjonelt spør du meg da..

Hadde det vært min bil hadde jeg krevd opplakkering av fanger i rett nyanse. Stemmer det ikke da får de heller lakke tilstøtende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær med sol og greier i dag, så jeg tok ut bilen for å se hvordan det så ut i høstsola. Det vises ikke så godt på bilder, men i virkeligheten var det veldig iøynefallende. Dere begynner vel å bli lei av masingen min nå, så får jeg oppdatere denne igjen når det er fikset. Takk for alle innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske normalt med utflekking på tilstøtende flater om det er en vanskelig farge .

Dagens biler har mye effekter i lakken som kan gi en helt annen tone bare ved feil sprøytetrykk eller annen teknikk .

Å lakke som på fabrikk går ikke men , noe nærmere en det jeg ser her burde nok gå . men 100% da er det nok tilstøtende som teller spør du meg .

Ikke så mye å være redd for heller.

Har selv jobbet som lakkere i ca 12 år så jeg vet hvor vanskelig det kan være av å til .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

badsha: Blir det noen bilder?

Fikk nettopp telefon om at de har lakket opp fangeren i en mørkere nyanse, og at det ble helt perfekt. Er i utlandet så jeg får ikke hentet bilen før fredag morgen. Bilder vil da komme. *spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok bra til slutt skal du se :)

Litt off topic, men .. : Bilskadesenteret her på Voss har lakkert ny bakfanger på gamle e39 min, som var svart - og ny mtech frontfanger på e60'n min, i blå - og resultatet har vert 100% hver gang. Der brukte de god tid med ei sterk lykt, og nyanse-kart for å få riktig farge, før dei lakkerte. Har prøvd å finne forskjeller mellom panser/skjermer mot den nylakkerte frontfangeren, men klarer det ikkje. Kan anbefale dei på det varmeste! :) Vil tørre å påstå at dei er nokon av det mest profesjonelle i landet : http://www.bilskadevoss.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...