Kenni Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 Er det noen som vet forbruk på en X5 3.0 og evt 4.4? Rekner med at det går endel suppe gjennom disse motorene, men er nyskjerrig på reelt forbruk. Det som står i bøkene stemmer nok ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 8, 2010 Share Skrevet Oktober 8, 2010 De oppgitte forbrukstallene forutsetter mest mulig økonomisk kjøring, med andre ord ikke reelle for folk flest. Etter hva jeg har fått med meg må man regne med 1.5-2.0 på mila ved blandet kjøring på den største. Forskjellen fra en diesel som vil ligge rundt 1.0 er nok påtagelig, men tror ikke det er drivstoffutgiftene som dreper et bilhold. Da skal man i allefall kjøre ganske mye. Treliteren ligger nok mer rundt 1.5, kanskje noe høyere? På landeveiskjøring med jevn hastighet er nok begge betydelig snillere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Friksen Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 Er samme spørsmål jeg lurer på.. Hva jeg kan se av tester virker det ut som forbruket er det samme på blandet og bykjøring på 3.0 og 4.4.. er først når en kommer på landeveien det lønner seg med 3.0 virker det ut som. Men det er jo ikke der jeg farter mest, og 3.o bruker like mye og er tregere en 4.4 opp i fart, er det vel ikke noe og lure på..!?! Håper noen med erfaring fra disse kan gi en mening.. Vurderer sterkt en 4.4 til vinteren. Diesel er igrunn ikke noe tema. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allrad Skrevet Mai 3, 2011 Share Skrevet Mai 3, 2011 En kamerat av meg har hatt en 2001 3.0Bens, han bor i Oslo og brukte ca 2l/mila ved bykjøring. la på 1.2-1.3 på vei til fjells med fullpakka bil og skiboks på taket. Jeg har handlet 3.0D nå, faceliften (selvfølgelig) med 218hk'ern. I påsken snittet vi på 0.77 tønsberg-golsfjellet. siden bilen er "ny" for meg ble det selvsagt lagt inn litt inspirert kjøring! Herlig drag i denne diesel'n med på kjøpet får du også et fantastisk lydbilde inni i bilen fra denne motoren. På Norske veier med de hastighetene vi opererer i er jo diesel det eneste fornuftige valget, skikkelig dreiemoment der det trengs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå