Gå til innhold

Godkjenne bil med justerbart senkesett?

S.Hafsmo
 Share

Anbefalte innlegg

Er det mange her som har godkjent bil med justerbart senkesett?

og isåfall, ble det gjor i løpet av de siste 2 årene?

Jeg har godkjent et par biler allerede med fast senk, men ikke med høydejusterbart. Det sies jo og at det har blitt strengere mtp minimumshøyde osv, men det var ikke et issue når jeg godkjente bmw'en med 60/30 settet jeg hadde før.

Har nå et FK königsport sett på E34'en, og jeg er litt skeptisk til å ta det med til BT for godkjenning før jeg hører om noen andre som har gjort det. Tar de noen kontrollmål av høyden for å sjekke at man ikke slipper den helt ned på asfalten med en gang man kommer utenfor døra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han som tok min bil med fast senk målte fra skjermkant til navet tror jeg det var. Så antar at de gjør det med justerbart. Han på BT spurte meg om jeg hadde justerbart før ha satte i gang med kontroll, men vet ikke om det er negativt eller ikke.. :P

Har det ikke vært noe problemer rundt den sveisinga man må gjøre på fjørbeinet framme?

Jeg er spent på dette jeg og, så gir deg en gratisbump.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt noe ang. den sveisinga ihvertfall. jeg leverte inn fjærbein og fikk dem sveist hos FK. Har Tüv papirer på dem ett eller annet sted.

De to andre bilene jeg har fått godkjent (inkl. bmw'en) ble godkjent uten noen form for mål. De bare sjekket numrene på fjærene, så var alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke hørt noe ang. den sveisinga ihvertfall. jeg leverte inn fjærbein og fikk dem sveist hos FK. Har Tüv papirer på dem ett eller annet sted.

De to andre bilene jeg har fått godkjent (inkl. bmw'en) ble godkjent uten noen form for mål. De bare sjekket numrene på fjærene, så var alt i orden.

Godkjente justerbart senkesett for ca 1mnd siden hos BT.

Det som ble sjekket var nummerene på fjærene, TUV-papirene, kjørt opp på noe greier så jeg hadde trykket på venstre framhjul og høyre bakhjul så sjekket han i hjulbuene, (føler på dette med hjulbuene varierer VELDIG på hvem man møter, for på min bil fikk man såvidte ett bretta a4-ark mellom innerskjerm og dekk)

I Vognkortet står det Godkjent senket, også høyden fra nav-senter til hjulbue forran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...