birken85 Skrevet Oktober 9, 2010 Share Skrevet Oktober 9, 2010 Ja...... Har en kompis som har en e36 318i den starter kun når den er kald... om han kjører bilen varm og slukker den må han vente til den blir kald igjen før han får start... og bilen har vert slik LENGE... tenkte eg skulle vere hjelpsom og prøve og finne utav dette... noen teorier?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jsr-Racing Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 gåen lambda kansje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 gåen lambda kansje.. vil det gjøre at bilen starter når den er kald men nekter og starte når den blir varm? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 gåen lambda kansje.. vil det gjøre at bilen starter når den er kald men nekter og starte når den blir varm? og vil den da starte når du kobler vekk lambda eller vil den da nekte og starte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 ingen teorier? lurer på og kjøpe denne så hadde vert greit og vite litt:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 Motortemp-sensor bør sjekkes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Motortemp-sensor bør sjekkes okay.. kan den gjøre til at motor nekter og starte om den viser feil/for høy temp? hva vil da skje om eg kobler fra temp sensoren og hvor sitter den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efen Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 er litt usikker på hvordan automatchoken på BMW funker, men høres jo ut som det kan være den som er gåen. Siden om noe som er motorisert, gjelder jo alt. Det starter når choken er på BARE når den er kald, så kan tenke meg det er noe galt med den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks. Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2010 Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks. Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå). oki men hvor på motoren står denne føleren? mulig og nappe av en ledning og prøve eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 10, 2010 Share Skrevet Oktober 10, 2010 Husker ikke om denne er ntc eller ptc,alså negativ eller positiv temp. koeffisient på,men å bare nappe av vil ikke virke. Mener å huske denne står på siden av toppen?!? Antar det er en M43 og ikke en M40 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
birken85 Skrevet Oktober 11, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 11, 2010 er m43 motor ja.. er det de som de kaller sikkerhets bryter på GS under kjølesystem?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Efen Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks. Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå). Kaldstarten er choken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Oktober 11, 2010 Share Skrevet Oktober 11, 2010 Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks. Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå). Kaldstarten er choken Eg skjønner hva du mener,men eg tenker på forgasser når du,eller andre,nevner ordet "choke" u see . På forgasser var det et spjeld som lukka seg ved innløpet til forgasseren,enten mekanisk eller elektro-mekanisk via bi-metallfjær, slik at det vart undertrykk i venturiet og motoren drog ekstra bensin inn i motoren. Et sånt system finnes ikke på innsprøytningsmotorer,der gis det kun ekstra bensin uten å forandre på luft-tilførselen. På dieselmotorer senkes tenninga for å oppnå mer sylindertemperatur for å lette kaldstarten,noen eldre hadde også ekstra dieselmengde med dette var hovedsakligt for å holde bilen gående på forhøyet tomgang(manuell "choke"). Så eg skjønte hva du mente,ville bare pirke litt serru hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå