Gå til innhold

e36 318 Starter kun når den er kald?!?


birken85
 Share

Anbefalte innlegg

Ja...... Har en kompis som har en e36 318i den starter kun når den er kald... om han kjører bilen varm og slukker den må han vente til den blir kald igjen før han får start... og bilen har vert slik LENGE...

tenkte eg skulle vere hjelpsom og prøve og finne utav dette... noen teorier??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt usikker på hvordan automatchoken på BMW funker, men høres jo ut som det kan være den som er gåen. Siden om noe som er motorisert, gjelder jo alt. Det starter når choken er på BARE når den er kald, så kan tenke meg det er noe galt med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks.

Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks.

Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå).

oki men hvor på motoren står denne føleren? mulig og nappe av en ledning og prøve eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks.

Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå).

Kaldstarten er choken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke choke på denne,da det er innsprøytning. Motortemp-føleren er ikke den 1 pola til instrumentet,men den 2 pola til styre-enheten som leser av verdien/temperaturen på motoren,og gir signal om kaldstartmengde til dysene. Et hint vil være om pluggene er veldig våte når den ikke starter f.eks.

Sensoren kan ohmes,skal ligge innafor gitte verdier avhengig av temperatur(har ikke verdiene tilgjengelige nå).

Kaldstarten er choken ;)

Eg skjønner hva du mener,men eg tenker på forgasser når du,eller andre,nevner ordet "choke" u see :wink: .

På forgasser var det et spjeld som lukka seg ved innløpet til forgasseren,enten mekanisk eller elektro-mekanisk via bi-metallfjær, slik at det vart undertrykk i venturiet og motoren drog ekstra bensin inn i motoren. Et sånt system finnes ikke på innsprøytningsmotorer,der gis det kun ekstra bensin uten å forandre på luft-tilførselen.

På dieselmotorer senkes tenninga for å oppnå mer sylindertemperatur for å lette kaldstarten,noen eldre hadde også ekstra dieselmengde med dette var hovedsakligt for å holde bilen gående på forhøyet tomgang(manuell "choke").

Så eg skjønte hva du mente,ville bare pirke litt serru hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...