Gå til innhold

Andreas's E34 M50B25 turbo-prosjekt VURDERES SOLGT

Anbefalte innlegg

Skrevet
hvor har du tatt olje til turboen fra? og hvor har du returen?:)

Olje til turbo'en går ut i frå toppen av oljefilteret og ned til turbo'en via stålomspunnen slange. Returen går inn i sida av bunnpanna.. :)

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

stemmer ja. nei holder på med et lite turbo bygg selv. men jeg hadde tenkt og ta olja fra oljetryks sensoren under innsuget og returen i bunn panna:) men du har vell ikke en e34 m50 bunnpanne til overs da? så jeg slipper og skru av den jeg har på nå uten og ha en med oljeretur klar:)

• 2 months later...
Skrevet

Er lenge sia sist oppdatering her ser eg, så på tide med ein liten ein.. :)

Siden sist har eg fått montert xenon i DE-lyktene, blei rååååått! Må berre justeres inn litt ;)

Og så har eg vore ute å prøvekjørt - It's ALIVE!! :twisted:

Kjørte i lag med ein bøddy som har ein MTM-chipa Audi S6, han fortalte at han berre såg svart røyk utav endestussene

før bimmern forsvant med hjulspinn :twisted:

Greit nok at eg kjører med vinterdekk og åpen diff og at det var fuktig ute, men når eg måtte være forsiktig på 4. med å trakke til, så er det jo litt futt ;)

Kjørte først med LMM tilkobla, men det var berre sorgen - fjuska fælt heilt til ladetrykket kom, men då sparka det i fra :) Så eg drog utav stikket og kjørte uten, fjuska fortsatt men ikkje lika mykje..

Så nå i det siste har eg vurdert datasprut veldig sterkt, men så er spørsmålet ka for et sprut eg skal velge? Har ingen erfaring med sprut før, så er i grunn heilt blank på dette.

Virker som mange kjører Megasquirt på BMW'ane, og har vurdert det iom det sies at det skal være lett å ha med å gjere, det er velprøvd og det er relativt billig. Hadde vore gøyt å prøvd å mappe sjøl, men som med de fleste andre blir det vel til at eg må levere det inn til kyndige folk for grundigere mapping.

Målet er å havne på ca 400hk, det får være godt nok :)

Noken som har erfaring med å koble opp og mappe sprut her inne? :)

Skrevet

Bilder blir det vel nok av etterkvart, men er så ufyselig føre ute nå.. :(

Ellers har eg vore å henta meg noken andre sommersko, 18" BBS RX-felger ;)

kmzhl1h1sn9xd1dhvmth.jpg

tat8lld3modqay8ofasw.jpg

Skrevet

Ja er fornøyd med dei! :D

Har fått solgt et feilkjøp av et VAG-produkt, så nå har eg plutselig litt å rutte med og da tenkte eg å innvestere i sprut ;)

Har tenkt å kunne bruke bilen til vanlig kjøring, men slik det er nå drukner han i bensin før ladetrykket kommer med den chip'en som står i. Så drivstoff-forbruket er alt anna enn lavt, brukte 7000kr i bensin på ein mnd når eg brukte delebilen som bruksbil! Syns nesten at eg måtte fylle ved kvar bensinstasjon eg passerte :lol:

Men problemet er at eg aldri har vore borti sprut før, noken som har vore borti Megasquirt som kunne forklart litt kordan det funker og kordan det skal kobles opp? Og ikkje minst kor ein får tak i dette? :)

Skrevet

Blir mest sannsynlig Haltech piggyback fra turbofun, virker som det er ganske greit å ha med å gjere iom du berre monterer det i tillegg til det orginale ledningsnettet, slipper å bytte ut og lage helt nytt ett.

Men er det ingen her inne som har erfaring med montering / mapping av sprut til BMW som kunne delt erfaringer / forklart litt?

Trudde dette var stedet å spørre etter slikt, for dette er vel et seriøst forum kor folk hadde peiling? Eller..?

Skrevet

Fine felger du har kjøpt deg, de passer supert til e34!

Har siklet på slike selv :D

Hvis du trenger noen til å lære deg angående datasprut og slike ting, så må du nok lese diverse tråder der de har montert datasprut. Så ta kontakt med de på pm.

Da får du nok hjelp, er mange her inne som bruker megasquirt :)

Skrevet

Meget interessant prosjekt du har der. :D

men si meg, var det noen som ble litt overopphisset av å se trimslangene dine? :lol:

lgd7svcuyz5br4xyoz63.jpg

Hvordan har du forresten gjort det med IC? denne står utenpå radiator ja? måtte du til med noe kutting for å få plass?

Skrevet
Meget interessant prosjekt du har der. :D

men si meg, var det noen som ble litt overopphisset av å se trimslangene dine? :lol:

Hvordan har du forresten gjort det med IC? denne står utenpå radiator ja? måtte du til med noe kutting for å få plass?

Det var co-piloten som tok voldtok dei kjølevannsslagane! Unnskyldte seg med at dei stod så fint til... #-o:lol:

Da såg så vemodigt ut at eg måtte bytta dei ut med orginale slanga.. Ganske synd i grunn, gav sikkert 10hk meir berre dei kan eg tenka meg! :lol:

Ang intercooler så var det i grunn berre sånne små unødvendige plastdeksler som måtte bøte med livet.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...