AndersH Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2012 Men det er jo også en del rust, så da må alt lakkeres opp igjen. har brukt MYE mer enn bare 2-3 lapper, har ikke skrevet opp noe av det som er gjort omtrent.. Justerbart senkesett, Nye bremser, Hjullager, endeledd, 7-8 verkstedtimer hvor de har gått igjennom bremser,strøm osv. Nye lykter, nye nyrer, bremsesko bak, byttet bremseskjold, byttet fjerbens lager. og en del ting til. Jeg har ikke brydd meg veldig mye om hvordan den har sett ut, men mer om hvordan stand den har, og har derfor påkostet mest tekniske ting. Og m3 fangere rundt gjør vel ikke bilen så mye "bedre"? Men uansett! Har tenkt mye på å sette på M3 fangere, men må nok vente litt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Da syns jeg du fikk lite bil for 40k, hvis du har påkostet 40k på 1 år. Kjøpte min 318is coupe for 30k, og det eneste jeg har kostet på bilen teknisk / motor er overhaling / rep av dynamoen og diverse pærer. Kostet meg 500 kroner hos et lokalt verksted. Ellers har jeg bare kostet på bilen dill&dall som jeg har lyst til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Ja, var et EKSTREMT dårlig kjøp.. Kunne veldig lite om bil da jeg kjøpte den, og så ikke ordentlig over bilen.. Så bare utseendet, også SKULLE jeg ha den. Hvor mye ga du for overhaling forresten? Og ja, noen er litt smartere enn meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Januar 4, 2012 Share Skrevet Januar 4, 2012 Bilen min var jo eid av en entusiast som tidligere har vært mekaniker, så ting ble gjort riktig med den. Er ikke alltid like lett å handle bil, er jo et sjansespill uansett når man handler bruktbil. Når dynamoen min røk, tenkte jeg først at jeg trengte en ny. Var en kompis som tipset meg om et lite verksted som drives av far og sønn som driver med rep av startere og dynamoer. Tok med dynamoen dit og spurte om de kunne feilsøke den for å finne hva som var galt. 50 minutter etter jeg hadde dratt derfra ringte karen og sa han hadde fikset den. Han hadde byttet børster, lager, spoler osv. Den var så godt som ny. Betalte kun 500 spenn for dette. Makan til god service har jeg aldri vært borti. Monterte den i bilen igjen og alt har vært bra siden Skal sies at jeg gjør alt selv med bilen min jeg da, eneste gangen jeg har levert den inn på verksted er da jeg trengte firehjulskontroll i forbindelse med godkjenning av senkesett. Man lærer utrolig mye av å skru selv også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Bilen min var eid av en eldre kar som hadde kjøpt den til sønnen sin, men som mistet lappen, sa han ihvertfall.. Han hadde tatt masse service osv så sønnen hans skulle ha en så sikker bil som mulig. Ja, noen verksteder har ekstremt god service! Der jeg har min er jeg faktisk veldig fornøyd med, men han holder til BilXtra, så blir nok litt dyrere pga det. Når jeg finner ut at det er noe galt med bilen min, så sitter/ligger jeg i 4-5 timer før jeg gir opp.. drev til kl 3 på natta, sov en time også begynte igjen kl 4, fordi jeg skulle på jobb kl 7. Så jeg prøver ihvertfall. Har ikke garasje, har lite lys ute, så jeg ligger som regel under en delvis jekket opp bil og fryser ballene av meg når jeg driver. Men jeg er jo samtidig redd for å ødelegge mer, og spesielt interiøret. Men har en del DIY sider lagret også har jeg en bok. Jeg er en del borte på huggeriet, og skrur deler fra en bil der, og da kan jeg jo rive løs det jeg vil for å finne den delen jeg skal ha, men de setter bare bilene oppå all snøen, og kanskje med en meter mellomrom, så har veldig liten plass der. Men jeg syntes jeg kan MYE mer nå, enn jeg kunne når jeg fikk bilen. Så jeg lærer jo stadig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet Januar 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 4, 2012 Nå har bilen min rullet 300 da, så den har jo gått et stykke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 Da er det over ett år siden siste update, så da er det vel på tide. Nye bilder på side 1. Har fått montert på nye baklykter, byttet dynamo, nytt hjullager bak, nye bremser, kalipere og skiver foran, nytt girmansjett, og bare litt diverse småtterier. Hadde veldig store planer for denne bilen, men det har ikke vært like lett da jeg har vært et år i militæret osv. Men det at bilen fortsatt går, overrasker meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insulaventus Skrevet August 6, 2013 Share Skrevet August 6, 2013 Følger med her, om du holder denne threaden i live da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet August 6, 2013 Forfatter Share Skrevet August 6, 2013 Det er svært lite, men forhåpentligvis litt mer nå fremover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet August 25, 2013 Forfatter Share Skrevet August 25, 2013 Nå begynner ting endelig å skje! Har fått kjøpt meg M-fanger, som snart skal til lakkering. Bestilt bremserør (ettersom høyre bak lekker..), bremseskiver foran, panserlås h/v side, og festebånd til bensintank. Skal få tatt noen bilder mens jeg monterer ting, så jeg kanskje klarer å holde denne tråden levende. Er det noen som har byttet bremserør høyre side bak? Har lest/sett at jeg må ned med ganske mye for å komme til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersH Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Da har jeg endelig fått på M-fangeren, og må si at det var helt utrolig hvor mye det gjorde med bilen.Nå fikk jeg litt ekstra motivasjon til å gjøre enda mer med bilen, så det neste blir vel m-lister, fjerne rust og evnt. en diffusor Noen som har noen tips til noe mer jeg kan gjøre for å få den enda bedre?Skal få slengt ut noen bilder så fort kameraet blir fikset! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå