Gå til innhold

Hjelp etter montering av fanger!

Lyktestolpe
 Share

Anbefalte innlegg

Har nå montert ny fanger på bilen min. Etter monteringa sitter jeg igjen med en del frustrasjon. Om det er min tilbakestående mekaniske sans det er noe galt med vet jeg ikke (:

hf72et3njauf5mjvi6by.jpg

Først; Når jeg skulle sette på fangeren på bilen viste det seg at det ikke var plass til gummilisten jeg tok av på den gamle, og satt på den nye. Fikk rett og slett ikke plass til gummilista under lyktene og panseret. Foran hjulbuene ser det merkelig ut, da det er mellomrom hvor lista mest sansynlig skal sitte. What to do?

7gof1er9apgqfquh131r.jpg

Så; Skulle montere skiltholderen og listene på den nye fangeren. Men de var tydelig vis ikke tilpasset fangeren min. Listene på begge sider er for lange (!), og stikker ut. Skiltholderen hadde to klips for mye på hver side. Jeg bestemte meg for å ta tanga fatt og klippe de av. Er avhengig av å bruke bilen, så følte jeg måtte få på plass skiltene.

Så var det grøftelysa; Det fulgte selvsagt ikke med skruer for å feste de med... Synes det burde følge med, når det er på tegningen. Er jo ikke slike skruer man har i baklumma til en hver tid! Så min midlertidige løsning ble strips! Dette er jo ikke noe jeg ønsker å ha over tid, så må få tak i skruer. Noen som vet hvor jeg får tak i de skruene som passer her? Trenger nr. 3 og 4.

2d4d0o220ixxdhsonxw2.gif

lokq0zh0y8bexw77ujo6.jpg

Pohhh. Ble mer jobb enn planlagt dette! Gleder meg til å gå løs på bakfanger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, inni altså! Får prøve det imorgen! :D

Får også prøve å presse inn de listene. Ser ut til at det er veldig dårlig plass der, men. Skal de passe, så skal de passe :D

Takk for svar! Av mekking på CV'n før denne har jeg bytting av deksel på mobil :D

Ser på mange bilder av andre biler med M-tech fanger så har de en slags ramme rundt tåkelysene. Er det noen som har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg monterte M5 fangen på E39. Jeg fikk ikke å presse inn fangen pga ny gummien hovner opp. Løsningen var at jeg måtte løsne hovedlys opp og presste fangen på plass :wink: . Når det gjelder nr.3 og skrue 4 kjøper du hos BMW, koster ikke mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...