-Erik- Skrevet Oktober 14, 2010 Skrevet Oktober 14, 2010 Hadde av fjærbeinet på den ene siden foran for ei lita stund siden. Etter det begynte abs lampa å lyse (abs stoppet også å fungere). Fikk tatt en diagnose og fikk denne feilmeldingen "styreenheten responderer ikke" Noen som veit hva jeg kan være? Fikk låne en abs hjerne (som vi hvertfall trodde virket) men hjalp lite. Forslag til hva dette kan være? Syns det er rart at ikke jeg fikk opp at sensoren var gåen.. Takker for svar
Fisher Skrevet Oktober 17, 2010 Skrevet Oktober 17, 2010 Sjekke abs ledninga? kanskje du har skadet den eller nå?
-Erik- Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2010 Om du tenker på ledningen til følerene så har jeg det ja. Syns feilmeldingen er så rar :/ Forstår ikke helt hva det skal bety
Fisher Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 Nei det var litt merkelig.. Men noe har jo gått galt når du har holdt på :\
RaymondJ Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 Bytt den delen du skadet først, og se om lampa slukker og ABS funker da. Kansje det alltid har vært noe krøll med kommunikasjonen mot hjernen. Ikke reparer i stykker noe som kansje er i orden.
-Erik- Skrevet Oktober 21, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 21, 2010 Tror ikke noe gikk i stykker da jeg holdt på. Tok diagnose for å se om føleren hadde gått i stykker, men fikk ikke opp. Kom kun at styreenheten ikke responderte :s Trodde den sa ifra når følerene gikk stykker.
RaymondJ Skrevet Oktober 21, 2010 Skrevet Oktober 21, 2010 Har drevet mye med feilsøking på elektronikk, og jobber som mekaniker i det daglige. Selvfølgelig KAN det jo tilfeldigvis ha skjedd noe med ABS hjernen el. samtidig som du hadde av fjærbenet, men er det noe jeg har lært gjennom alle disse årene med feilsøking er det å konsentrere seg rundt det en har holdt på med når feilen oppsto. ABS funket før du tok av fjørbeinet, defekt etterpå: Feilen ligger 99% sikkert i noe med fjørbenet, ledningsbrudd, kontaktproblemer, giver el. Sjekk NØYE alt du har skrudd på og hatt fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå