krholt Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 Lurte på å skifte olje på automatkassa på min E39 også. Men trudde ikke dette var noe BMW gjorde i og med at det skal være "lifetime" olje. Men de tar på seg jobben ? Hvor vanskelig kan det være å gjøre selv ? Er det er must at converter blir tømt ved skifting ? Edit:Skrivefeil
dram1983 Skrevet Oktober 23, 2010 Skrevet Oktober 23, 2010 trur jeg betalte mellom 3 og 4 lapper.. var på bmw her.. de gjør det sikkert like bra og en del billigere andre steder, så hør med forskjellige verksteder først..
pedro Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Ringte flere automatspesialister og ingen av dem tror at oljebytte fikser symptomene på min bil. Det går mot ny-overhalt kasse eller ny styrings-boks. Helvetes irriterende. Noen ganger er den fin om morgenen, men som regel virker det som om den går i nød-modus før den blir varm. Rygger en liten oppoverbakke før jeg setter bilen i D. Da er det null gassrespons og lite power på. Så når jeg gir gass, begynner bilen å sige oppover bakke i to sekunder før den når flatmark. Da stiger turtallet og bilen tar sakte gass. Etter 30 40 meter går bilen "normalt". Uansett vil den ikke opp i mer enn til 120km/t. Da er det stopp og bilen akselererer ikke mer. Dvs, den dør ut godt 100km/t før den skal. Den akset før greit fra fly-toget i 180 og opp til 220 før dette skjedde. Eneste to tingene jeg kan tenke på nå er gasspedal"aktuator"? og girkasse-automatikken. Utrolig irriterende at merkeverkstedet jeg kjøpte bilen av ikke klarer å finne feilen. Kia CEED har diesel på 1,6 liter med 130hk og 7 års garanti. Hadde jeg bare holdt ut å kjøre en slik , men fjorvinterens tre uker i Oytota Yaris gjør at jeg vet det blir med "drømmen" Får vel ta en tur opp i bruktavdelingen. Er jo to år siden jeg ble lurt sist. En E46 - E36 coupesladdetralle ÅHH nei. Det er sant. Det får jeg vel ikke lov til av hennes majestet presidenten
Styletech Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Drammen skrev: trur jeg betalte mellom 3 og 4 lapper.. var på bmw her.. de gjør det sikkert like bra og en del billigere andre steder, så hør med forskjellige verksteder først.. Har du bytte nå nylig etter at du fikk samme problemer som meg? Ble resultatet bra?
Styletech Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 krholt skrev: Lurte på å skifte olje på automatkassa på min E39 også. Men trudde ikke dette var noe BMW gjorde i og med at det skal være "lifetime" olje. Men de tar på seg jobben ?Hvor vanskelig kan det være å gjøre selv ? Er det er must at converter blir tømt ved skifting ? Edit:Skrivefeil Alle bmw verksted tar på seg oljeskift og filterskifte på automatkasse. Emm sport (Gs-bildeler) og Strandveien Auto (Bmw forhandler) anbefalte meg det.
dram1983 Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 de fant en ødelagt bit av en liten skive i olja, så den ble ikke no bedre.. så kassa er defekt dessverre.. så må enten overhalle driten el kjøpe ny brukt kasse.. så kan jo hende no i kassa di har ryki da.. skal til en i som driver med sånne kasser i oslo når jeg får tilbake bilen fra verksted ( var en dust som dro i siden på meg, så ble skader for 70 laken).. så får visst de lest ut feilkode på kassa da..
pedro Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Hvilket firma i Oslo driver med BMW automat kasser? Har vært runden fra Berg(MB) til ZF uten å finne noen som overhaler automatkasser eller kan noe spesielt mye om dem annet enn olje og filterbytte eller kassebytte! Interessant å vite om noen i OSLO distriktet som kan dette. Alf Lie Motor anbefaler ihvertfall kara(ATS) på Fetsund eller B. Martinsen på Røyse. Martinsen anbefalte brukt kasse ut fra typen feil på min bil. Da er vel Tyskland ev. Gedsted riktig sted å begynne å lete? P
pedro Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 Forresten så har vel MB konsernet sluttet med begrepet "lifetime" på oljen sin og anbefaler nå oljebytte hver 50,000km?
dram1983 Skrevet Oktober 24, 2010 Skrevet Oktober 24, 2010 litt usikker på hvor det er.. skulle få adressa når jeg henter bilen på tirsdag el onsdag, så kan si fra til deg da.. han på verkstedet der jeg har den, ssa de måtte lese ut feilkode på kasse, så da regner jeg med de har litt greie på det.. har funnet en del kasser i sverige på bildelsbasen.se, men blir jo kr ut av det når man må reise land og strand rundt, i tillegg ha den inn på verksted for å bytte driten.. det som er dritt med ny brukt kasse, er jo om det er no dritt med den da.. kan jo ha gått 300" glatt... dumt å måtte ut med totalt 10 laken hvis du kanskje må ut med det samme for å overhalle den, og da blir den jo nesten like god som ny..
Styletech Skrevet Oktober 24, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2010 Drammen skrev: litt usikker på hvor det er.. skulle få adressa når jeg henter bilen på tirsdag el onsdag, så kan si fra til deg da.. han på verkstedet der jeg har den, ssa de måtte lese ut feilkode på kasse, så da regner jeg med de har litt greie på det.. har funnet en del kasser i sverige på bildelsbasen.se, men blir jo kr ut av det når man må reise land og strand rundt, i tillegg ha den inn på verksted for å bytte driten.. det som er dritt med ny brukt kasse, er jo om det er no dritt med den da.. kan jo ha gått 300" glatt... dumt å måtte ut med totalt 10 laken hvis du kanskje må ut med det samme for å overhalle den, og da blir den jo nesten like god som ny.. Mener og ha hørt at om du handler kasse i Sverige og den ikke funker så kan du bytte den inn i en annen. Grei garanti om dette stemmer Nå har jeg bare en liten times kjøring til Sverige så og evt hente en kasse er ikke noe problem. La oss for gudsskyld ikke håpe at det er noen løse biter i kassa mi..... Nå har jeg rota med den jævla bakluka i 2 dager og får ikke delt luka og glasset. Ingen funksjon. Har lett litt etter kabler og fant en kabel, men ikke lett og måle på det punktet Noen som har hatt samme problem?
dram1983 Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 det som var hos meg var at det bare var en løs kontakt...
pedro Skrevet Oktober 25, 2010 Skrevet Oktober 25, 2010 Det spørs vel hvor i landet kassen befinner seg, Km stand på den osv osv. Hørte at en overhalt kasse i Tyskland koster ca 15,000kr levert Oslo. Da var hele innmaten byttet slik at omtrendt bare huset var gammelt. Jeg orker ikke kjøpe meg mer trøbbel. Jeg har ikke tilgang på løftebukk, girkassejekk osv, så for meg blir det merkeverksted til 2700kr timen ink mva. Da blir det dyrt med 2Xkasse inn ut + olje++ Har ikke handlet mye svenske deler uten å ha hatt svensk jobbkollega til å ringe for meg å avtale pris osv. Har hørt masse skrekkhistorier om M5, M3 motorer som har vært OVERHALT osv, som knapt startet. Fruens SAAB ble levert GUSTAV EK i Skjøvde for service med drittresultat. 12,000 Svenske for ingenting+ plunder og heft Ble Oslovägen bil(Saab+Opel) som var grei på timepris, men la deleprisen tett opp til den Norske. Hva med kollektiv handel av flere overhalte kasser? Jeg vurderer også tysklandstur eller ev. å sende bilen til Polen. P
BMW-vet Skrevet Oktober 27, 2010 Skrevet Oktober 27, 2010 Tenkte å nevne at jeg har fått pris hos GS-bildeler på flushing av kasse inkl olje å filter å rengjøring av magneter for den beskjedne summen av 2700,- Jeg tenkte å gjøre det på min 530 DAT så snart som mulig, selv om den fungerer smertefritt både varm som kald.
pedro Skrevet Oktober 28, 2010 Skrevet Oktober 28, 2010 Det er etter hva jeg har forstått ganske billig. >Prisene jeg har hørt er 3500 til 4000kr. Jeg trenger nå å få igang bilen min etter at jeg vraket leasingbilen(kliss ny Auris) min på glatta i morges. Jeg orker ikke kollektivtraffik og har nå pga egenandel på 15000 ikke råd til ny bil eller å kjøpe meg en vinter tralle. P
Styletech Skrevet November 11, 2010 Forfatter Skrevet November 11, 2010 Har nå fått dødsdommen for kassen min, ble funnet en liten bit av en simmerring eller noe, ble funnet på magneten i kassa. Betalte 3400 for oljebytte og filter hos Strandveien Auto i Trondheim. Jakten på ny kasse begynte i går, jeg var innom ett bilopphøggeri er og spurte etter kasse, joda kasse hadde de til 12000, MEN, hvilken kasse er det jeg har?? Har forstått det slik at det finnes flere kasser til 1997 520iat touring. Selv om jeg fant ut om kassen min het ZF18blablabla så var det flere typer der også.. Noen som kan bekrefte dette? Uansett kommer jeg aldri til og betale 12000 for en kasse når det finnes ett hav av kasser i Sverige til lang under den prisen. Jeg forsøkte og finne ut hvilken kasse jeg hadde ved hjelp av VIN nummer men uten resultat.. Noen som har det Bmw programmet, husker ikke hva det heter i farten. Kan det hentes ut info om hver enkelt bil ved hjelp av VIN nummer? Frister lite og ligge under bila nå og se etter noe nummer på kassen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå