Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nei ikke fått tak i noen ny kasse. Viser seg at det ikke er så lett. De hadde ikke noen i nær-området Østersund.

Snakket med GS i uka som var. Fikk pris på skifte av kasse uten olje og filter. 6500,-

De kunne skaffe brukte kasser også, men uvisst når.

Eneste GS og Strandveien kunne bekrefte var at kassen min het a5s310z, og det var VELDIG viktig at dette nummere stemmer.

Jeg har mer eller mindre funnet ut at kassa til 525 tds opptil 99 skal passe.

Skrevet

Jeg har nu funnet flere kasser, nummeret som bilopphuggeriene bruker er ZF 5HP-18.

Bare ta kontakt, så kan jeg være behjelpelig. De jeg har funnet ligger på 6000kr, levert i trondheim, med full returrett hvis det skulle være noe. Eneste er at man må betale returen selv da men....

Edit: Med reg-nr/vin-nr, så ringer man jo bare til strandveien auto og dobbeltsjekker før eventuell bestilling..

Skrevet
[De jeg har funnet ligger på 6000kr, levert i Trondheim, med full returrett hvis det skulle være noe. Eneste er at man må betale returen selv da men.

Jeg har nå funnet flere kasser, nummeret som bilopphuggeriene bruker er ZF 5HP-18.

Bare ta kontakt, så kan jeg være behjelpelig. De jeg har funnet ligger på 6000kr, levert i trondheim, med full returrett hvis det skulle være noe. Eneste er at man må betale returen selv da men.

/quote]

Fin pris, men eneste er at man ved evenuell feil på girkassen må betale for innsetting og det å ta den ut igjen. På merkeverksted vil dette fort bli en kostnad på 5 til 6000? + frakt og tiden som går med i venting. Det er jo en liten sjangse å ta da.

Mulig kassene til bensinbiler er mer holdbare?(vet ikke engang om det er samme innmat i kassene, men det virker som om de til diesel tåler mindre km)? En jo endel NM ut å går der. det har vært en oppgradering av innmaten i 01 etter det jeg forstår? Etter dette er problemet avtatt.

Jeg tror det kan være lurt å sjekke opp prisen på fabrikkoverhalte kasser også som det bare er å sette rett inn i bilen. Disse har vel en form for garanti også.

Innmari ergelig a BMW har levert såppas mange biler med dårlige girkasser.

P

Skrevet
Nei ikke fått tak i noen ny kasse. Viser seg at det ikke er så lett. De hadde ikke noen i nær-området Østersund.

Snakket med GS i uka som var. Fikk pris på skifte av kasse uten olje og filter. 6500,-

Eneste GS og Strandveien kunne bekrefte var at kassen min het a5s310z, og det var VELDIG viktig at dette nummere stemmer.

De vil ikke overhale kassen din da? Jeg har min 725tds inne hos GS for gearkasseoverhaling nå. Litt kostbart ja, men så får jeg jo garanti på jobben. Tok ikke sjansen på å kjøpe brukt kasse, betaler heller litt ekstra for å være på den sikre siden.

Skrevet

De vil ikke overhale kassen din da? Jeg har min 725tds inne hos GS for gearkasseoverhaling nå. Litt kostbart ja, men så får jeg jo garanti på jobben. Tok ikke sjansen på å kjøpe brukt kasse, betaler heller litt ekstra for å være på den sikre siden.

Fikk pris på overhaling av kassen ja, 22000 tror jeg det var. Da var garantien 1 år. Fabrikk ny kasse så gav de 5 år garanti og en pris på 32000 + mva

Skrevet
Jeg har nu funnet flere kasser, nummeret som bilopphuggeriene bruker er ZF 5HP-18.

Bare ta kontakt, så kan jeg være behjelpelig. De jeg har funnet ligger på 6000kr, levert i trondheim, med full returrett hvis det skulle være noe. Eneste er at man må betale returen selv da men....

Edit: Med reg-nr/vin-nr, så ringer man jo bare til strandveien auto og dobbeltsjekker før eventuell bestilling..

Er du sikker på at bilopphuggeriet bruker ZF 5hp-18 som betegnelse på min kasse?

Skrevet

Ja jeg ringte til et par bilopphuggeri og spurte, og har sendt mail til et par også. Og de har ikke peiling på det nr du har fått. Men når man snakker om ZF kasse så har de peiling, de ser på oblatet som er poppa fast i kassa...

l4sli6iiqaf1vnpg0gns.jpg

Men det nr du har er også et nr, men vet ikke helt hva og hvor. Skal hvist være stempla inn i kassa en annen plass???

Skrevet

OK, da skal jeg gi deg noen nr som du må ringe og sjekke opp på:

Regnr: BP 57800

VIN: BY57579

VIN: BH63003

VIN: BH53926

VIN:BT36961

Disse kassene er på litt forskjellige plasser i norge, men ca fraktpris blir på ca 500-1000kr, eller så kan vi kjøre og hente selv :) og prisene ligger på 5500-8500kr, med km stand fra ca 120k-260k. Alle har fullreturrett på seg hvis noe skulle være feil på de. Skulle være lurt å ta flushing på kassene ved ev innmontering...

• 1 month later...
Skrevet

Disse kassene er på litt forskjellige plasser i norge, men ca fraktpris blir på ca 500-1000kr, eller så kan vi kjøre og hente selv :) og prisene ligger på 5500-8500kr, med km stand fra ca 120k-260k. Alle har fullreturrett på seg hvis noe skulle være feil på de. Skulle være lurt å ta flushing på kassene ved ev innmontering...

Vært litt offline den siste tiden. MYE overtid og en junior som krever sabla mye her :)

Men nå er jula over og man kan slappe av litt..

Sjekka ut angående de vin numrene du gav meg Stoppie.

Den der er match for min del. Hvor fant du de? kansje litt sent men verdt og prøve :)

Skrevet

Vært litt offline den siste tiden. MYE overtid og en junior som krever sabla mye her :)

Men nå er jula over og man kan slappe av litt..

Sjekka ut angående de vin numrene du gav meg Stoppie.

Den der er match for min del. Hvor fant du de? kansje litt sent men verdt og prøve :)

Tja, er en stund siden jeg var på denne saken her da, men jeg mener jeg sjekket på bilopphuggeri i norge og et par i sverige, østersund og langs E14.

Skal se om jeg finner de igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...