Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt problem med att den ikke vil låse seg opp hele tida.

MEn etter å ha trykka en 3-4 ganger har den til slutt låst seg opp.

Nå i dag sluttet den virke i hele tatt.

Låser seg fint igjen, samt att bakluke åpneren å funker fra fjernkontrollen.

Så da er det sikkert noe åpningsrele en plass som har klikka da?

Noen som veit hvor det her sitter å om det er my klunder bytte det?

Håper på noen gode hjelpsomme svar.

Mvh Håvard.

Skrevet

det er ikkje berre lite batteri på nøkkelen da ? hadde eit lignande problem sjøl og da hjalp det å bytte batteri.

for når du kjører så lader nøkkelen seg så da funker det å låse opp, men etter kvart som du har den i lomma i løpete av dagen så tapper batteriet seg sjølv når det er dårligt/gammalt og du klarer ikkje å låse opp.

Skrevet

Hadde det vært batteri ville den jo ikke funka å låse igjen heller ;)

Jeg låser den opp manuelt, å igjen med fjernkontrollen. Men når jeg så prøver låse opp med knappen er det dødt.

Eller lyset i bilen kommer på men låser går ikke opp.

Har søkt å lest meg fram til att det er GM 5 modulen som er dårlig.

Så er det noen som veit hvor jeg får kjøpt de relleene hen?

Skrevet

Har hatt dette problemet og det er faktisk meget lett å fikse.

Det du trenger er noen nye komponenter til "lillehjernen" som sitter under hanskerommet på bilen din. Dette kan bestilles fra en fyr i usa via ebay og koster noen få kroner, det eneste du trenger er å finne ett lite elektronikkverksted som kan lodde enkel finmekanikk for deg. Totalt kostet dette meg 400 kr å fikse.

Skulle det være noe du lurer på er det bare å ta kontakt med meg.

• 2 years later...
Skrevet

Halloen. :)

Vet at dette er en gammel tråd, men jeg kjører på. Har hatt samme problemene som tidligere nevnt med at sentrallåsen ikke vil låse seg opp, annet en ved noen enkelttilfeller. Jeg har gjennomsøkt nettet etter løsninger på dette, så jeg tok å byttet dem to låse releene som sitter på GM5 modulen i går kveld. Leverte GM5 kortet til en radio/ telemontør som gjorde jobben for meg for 450,- siden mangel på utstyr. Resultatet av dette var at det nå absolutt ikke lar seg åpnes opp av knappen i bilen, fjernkontrollen på nøkkelen eller nøkkel i låsen ( førerdøren går opp ved å benytte låsen, men ingen andre). Jeg har bitt i det "sure eplet" som det heter å bestilt meg time hos BMW forhandler for å kjøre feildiagnose på dette neste onsdag til nette summen av 950,- :?

Jeg har igrunnen en svak følelse etter å ha lest litt mer rundt, at det er snakk om styringsenheten i førerdøren som er defekt? siden jeg allerede har utført min egen feilsøking på en måte ved å bytte låse releene.

Noen i senere tid som etter at innleggene ble postet som har noen innvendinger om hvordan dere fikk ordnet problemene?

Skrevet

Film av en kar som bytter rele i gm 5 modul.. Han sjekker og over plassene han skal ha kontakt for atvd skal være iorden.. Kan jo dobbelsjekke opp mot hans sjekkpunkter?

• 1 month later...
Skrevet

Fikk releet byttet hos en elektronikk forhandler (kr 400,-) men forgjeves. Måtte koste på en feilanalyse (kr 900,-) som kunne konkludere med det var feil på selve modulen, så hele modulen måte byttes (kr 7000,-). Etter dette fungerte alt tipp topp :)

Skrevet

Hadde samme problem, bytta først rele på gm5 modulen uten videre hell. Tenkte da som så at noe mere i modulen var feil. Så fikk kjøpt en brukt på Koed til en billig penge og en kompis prog. opp igjenn allt til å funke. :)

Skrevet

TrollsVagen: Var det noe som helst funksjon i låsedelen FØR relèene ble byttet?

Hvis låsene fungerte av og til før relèbytte vil jeg tørre å påstå at det er reperatøren din som har ødelagt modulen.

Det er relativt vanskelig å bytte disse relèene siden det er mye gods som skal varmes opp, og dermed lett å ødelegge kontaktpunktene på kretskortet.

• 5 months later...
Skrevet

Den fungerte svært sjeldent av og til på en godt dag, men det kan være tilfelle av at reperatøren ikke akkurat har forbedret modulen :unsure: Dette er en risiko som en må ta for å prøve å fikse det for en relativ billig penge, som kan fungere eller ikke. I mitt tilfelle så var jeg uheldig å måtte punge ut litt ekstra :wacko:

• 2 months later...
Skrevet

Gammel tråd, men låner den da jeg har problemer med bil..

Fjernstyring virker ikke på min 04 mod e46 touring. Bakrute lar seg heller ikke åpne. Visker er også død..

Men knappen til å låse bilen innenfra virker+ å sette nøkkelen i døra så låser jeg opp/igjen hele bilen.

Har byttet batteri i den ene nøkkelen for å teste, men like død. Får startet bilen.. men får ikke kodet den med at den skal kvitterte med å låse/låse opp igjen..

Noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...