badsha Skrevet Oktober 16, 2010 Share Skrevet Oktober 16, 2010 fikk en feilmelding på min BMW E90 318d når jeg rengjorde EGR ventilen. problemet er nå at jeg får en gul lampe i displayet, og første gangen jeg startet sto det noe med emission eller liggnede, så ble den feil mld borte. fant ut at et stort rør hadde hoppa av sli kat jeg ikke fikk bilen dratt over 2000 rpm så kobla jeg den på så oppførte bilen seg helt normalt, men lampa er der femdeles.. hva kan det være? er det farlig å kjøre med den? bilen oppfører seg helt normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 Det er en motorlampe og den må slukkes med diagnoseutstyr. Hvis du ikke merker noe er det mest sannsynlig ikke skadelig å kjøre med, men greit å få sjekket ut hva det er Dette kan gjøres av BMW (dyrt), et hvilket som helst verksted (litt mindre dyrt) eller privatpersoner med rett utstyr (billig/gratis) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2010 hmmm takk for tipset:) jeg åpnet jo endel nedi der for å rengjøre EGR ventilen, og fytti rakern den var full av groms og tjære!!!! fikkk jo dratt ut tjukke lag med fett ut derfra! har vel ikke med den sammenheng at varsellampa har dukket opp da? så du tror ikke d er farlig å kjøre slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 EGR er noe dritt... Hvis du har dratt av stikker osv i forbindelse med arbeidet lyser gjerne motorlampa etterpå. Direkte farlig er det nok ikke, men heller ikke noe jeg ville kjørt lenge med uten å få sjekka det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå