JENSSEN Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 Hei, jeg har nå bestemt meg for å ta rusten i førerdøra mi, før vinteren kommer,, men jeg har aldri gjort dette før, så jeg trenger litt hjelp på framgangsmåten, og hva jeg bør bruke og gjøre... dette er på innsiden.. hvordan bør jeg gjøre det, når det gjelder å slipe/pusse osv hva bør jeg bruke? hva bør jeg smøre på, etter jeg har pusset... osv.... merket, pris osv.. rett og slett framgangsmåten, takker på forhånd, mvh jarle jenssen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 Hvor langt er et tau?? Den kommer vel litt ann på hvor rusten er og hvor alvorlig angrepet er men prinsippielt: 1. Helst sandblåsing, alternativt sliping. Biltema har rimelige punktsandblåsere som fungerer til formålet. Jeg har brukt Dremel med slipestift eller stålbørste. 2. Får du ikke bort all rust (groptæring etc.) prøv en såkalt rustspiser eller rustomvandler. Fortrinnsvis ikke da det reduserer heften til neste lag. Jeg har kun prøvd Corrostabil sin, selges i de fleste bildelesjapper. 3. Sinkrik primer/grunning. Hopp over alt av billige produkter. Ved siden av selve rustfjerningen er dette et viktig steg. Kjekt om den er overlakkbar innenfor et ok tidspunkt. Wurth selger produkter som fungerer svært bra, også noe som ikke trenger å lakkes over for å være tett. 4. Lakk, tre alternativer. Lakkstift/flekklakk, sprayboks (du får mikset spraybokser på lakkode flere steder) eller proff billakkering. Husk at noen lakktyper krever klarlakk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå