Jordfræsar Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 Hei folkens! Jeg er i tenkeboksen angånde senkesett til bilen min. Den har nå originale dempere og fjøringer slik at det ser ut som "flom-bukser" på bilen. Jeg kunne tenkt meg å senke litt nedenfor den originale høyden. Etter hva jeg har lest er det 15mm på sport og M-sport er 20mm? Jeg tenkte mer 35/25 eller kanskje bare holde meg på 20/20mm også. Jeg har lest mange tråder inne på forumet og andre fora om merker, mm, stivhet, sportslighet, komfort, myk og reklamasjoner! Blir ikke helt klok på alt! Det jeg har kommet frem til er at jeg ønsker justerbart senkesett-kit. Rett og slett for å helgardere høydenivået så jeg får det slik jeg vil med en gang! Alle nevnte sett har TÜV papirer for 316i. Det finnes flere men tok noen jeg synes er int. Bilstein er nok overkill men det passer bilen! TA Technix - 4500,- 35-65mm Supersport - 5350,- 35-65mm FK Highsport - 7990,- 25-55mm Bilstein B14 - 11545,- 30-50mm Så som dere skjønner står jeg fast og trenger deres hjelp! Jeg ønsker en lavere bil som gir meg et sportslig preg over bilen. Men det skal ikke være overkill og kan fint kjøres på vinteren som sommeren uten å justere! Ikke minst beholde den gode komforten. Takk på forhånd, og gjerne kom med innspill på senkesett, priser eller tilbud! Jeg ønsker ikke å handle brukt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Oktober 17, 2010 Share Skrevet Oktober 17, 2010 har 35% på bilstein b1-b8 settet o de forøvrige har jeg 25% pm meg for tilbud:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Takk for tilbudet! Skal ta kontakt om jeg skulle være int i Bilstein. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 17, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2010 Forresten, har tenkt å gjøre noe slikt på baklyktene (se bilder)! Så innspill på dette ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Oktober 31, 2010 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2010 Da har jeg fått folien og prøvemontert. Hva synes dere? Har ikke skåret ut "vinduet" for ryggelyset som vist på bildene over. Men det kjæm! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 1, 2010 Share Skrevet November 1, 2010 hvor kjøpte d dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet November 2, 2010 Forfatter Share Skrevet November 2, 2010 Jeg fikk tak i no rester fra et dekorfirma. Men folien jeg brukte heter Oracal 8300 Transparent. http://www.oracal.com/products/all-colo ... riesID=201 Den tåler temperatur fra -40 til +80 celsius. Kan påføres vått eller tørt og ikke minst formes ved varmepistol om nødvendig. Husker ikke fargen, men tror det var Light Red. Folien er også glossy. Skal nevnes at foliefargen ikke er 100% identisk som baklykta, men vet du ikke at at det er folie på merkes det ikke Tror disse sender til norge: http://www.uscutter.com/ORACAL-8300-Tra ... p_908.html Her solgte de pre-cut for bmw, sender til Norge, $67.21 totalt. http://www.lamin-x.com Videsnutt av hvordan det gjøres på en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kny Skrevet November 2, 2010 Share Skrevet November 2, 2010 Ble veldig pent dette Ligner litt mer på facelift med den folien over! Mangler bare den sinte formen på lykta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet November 3, 2010 Forfatter Share Skrevet November 3, 2010 Ja jeg synes det gjorde seg! Så usikker på om jeg skal skjære ut "vinduet" for ryggelyset. All red er pent. Gjorde litt foranding på bildet som du ser under, "lagde" faceliften sånn omtrent... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet November 3, 2010 Share Skrevet November 3, 2010 kjøpte jo blackline til mine, så kanskje lite vits, ble sørn meg utrolig lekkert med blacklines!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet November 3, 2010 Forfatter Share Skrevet November 3, 2010 Hehe... tenkte tanken selv, men MÅTTE prøve all red! Nå er ikke jeg helt fornøyd med monteringen så blir nok en runde 2 snart på begge lysa. Må bare handle en varmepistol først Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jordfræsar Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2010 En liten update. Jeg endte opp med Supersport Black Evolution. 35-65mm senkesett. Bilen ble godkjent av BT uten videre anmerkninger. Senkesettet er behagelig men sportslig. Har ennå ikke noe å utsette på senkesettet. Kan nevnes at senker man mer enn 55mm i front må man koble ut grøftlysene. Dette står i TÜV papirene nevnte BT. Black Evolution får du hos partsandretards.no (rimeligst) og GS Bildeler. Husk å oppgi bilmodell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Juli 22, 2014 Share Skrevet Juli 22, 2014 Hei. Ja jeg vet det er gammel tråd men hvordan er erfaringen din av senkesettet etter så mange år ? Er inne på tanken selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå