Gå til innhold

Hjelp til kjøp av senkesett BMW E90 316i -06 årgang!


Jordfræsar
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er i tenkeboksen angånde senkesett til bilen min. Den har nå originale dempere og fjøringer slik at det ser ut som "flom-bukser" på bilen. Jeg kunne tenkt meg å senke litt nedenfor den originale høyden. Etter hva jeg har lest er det 15mm på sport og M-sport er 20mm?

Jeg tenkte mer 35/25 eller kanskje bare holde meg på 20/20mm også.

Jeg har lest mange tråder inne på forumet og andre fora om merker, mm, stivhet, sportslighet, komfort, myk og reklamasjoner! Blir ikke helt klok på alt!

Det jeg har kommet frem til er at jeg ønsker justerbart senkesett-kit. Rett og slett for å helgardere høydenivået så jeg får det slik jeg vil med en gang! Alle nevnte sett har TÜV papirer for 316i. Det finnes flere men tok noen jeg synes er int. Bilstein er nok overkill men det passer bilen!

TA Technix - 4500,- 35-65mm

Supersport - 5350,- 35-65mm

FK Highsport - 7990,- 25-55mm

Bilstein B14 - 11545,- 30-50mm

Så som dere skjønner står jeg fast og trenger deres hjelp!

Jeg ønsker en lavere bil som gir meg et sportslig preg over bilen. Men det skal ikke være overkill og kan fint kjøres på vinteren som sommeren uten å justere! Ikke minst beholde den gode komforten.

Takk på forhånd, og gjerne kom med innspill på senkesett, priser eller tilbud! Jeg ønsker ikke å handle brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg fikk tak i no rester fra et dekorfirma. Men folien jeg brukte heter Oracal 8300 Transparent.

http://www.oracal.com/products/all-colo ... riesID=201

Den tåler temperatur fra -40 til +80 celsius. Kan påføres vått eller tørt og ikke minst formes ved varmepistol om nødvendig.

Husker ikke fargen, men tror det var Light Red. Folien er også glossy. Skal nevnes at foliefargen ikke er 100% identisk som baklykta, men vet du ikke at at det er folie på merkes det ikke ;)

Tror disse sender til norge: http://www.uscutter.com/ORACAL-8300-Tra ... p_908.html

Her solgte de pre-cut for bmw, sender til Norge, $67.21 totalt.

http://www.lamin-x.com

Videsnutt av hvordan det gjøres på en BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten update. Jeg endte opp med Supersport Black Evolution. 35-65mm senkesett. Bilen ble godkjent av BT uten videre anmerkninger.

Senkesettet er behagelig men sportslig. Har ennå ikke noe å utsette på senkesettet. Kan nevnes at senker man mer enn 55mm i front må man koble ut grøftlysene. Dette står i TÜV papirene nevnte BT.

Black Evolution får du hos partsandretards.no (rimeligst) og GS Bildeler. Husk å oppgi bilmodell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...