ropa Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 Da prøver jeg å lage en ny post, hadde skrevet et Uberlangt innlegg på fredag, og når jeg skulle poste forsvant alt Ny dag med nye mulighet Har da problemer med min E46 320IAT 2002mod. For opp et gult motorlysemblem i dashen. Problemene startet ifjor vinter. Tok bilen inn på diagnose, fikk slettet feilkodene. Men samme problem kom igjen kort tid etter, dro så tilbake og fikk konstatert at 2 av coilene var defekt. Bestilte 2 nye coiler,skiftet disse ut. Samme dag senere på kvelden kommer lyset tilbake. Igjen tilbake etter par dager. Slette feilkode. 1 Dag etter lyset er tilbake! Gikk en stund og jeg dro tilbake og nå hadde de fått opplyst av autorisert bmw merkeverksted at jeg måtte ha 6nye coil og de måtte være av merket bosch. Er det mulig tenker jeg og bestiller bare disse. Coilene kommer og jeg skifter de ut, går 1 dag og det lyset kommer tilbake. Tenker bare aldri om jeg drar tilbake dit og gir totalt faen. Går en stund og jeg tar bilen inn på full serivice på en autorisert bmw merkeverksted og ber dem ta diagnose for å prøve å lokalisere problemet. Henter bilen og dem sier at LMM(luftmengdemålern) er defekt. Bestiller denne og for skiftet den ut. Går 2 dager og lyset forsvinner(dette var i mai og været var nokså varmt) Kjører hele sommern uten noe som helst problemer og storkoser meg Men nå som kuldegradene er her igjen har jeg fått samme problem tilbake. Hva faen er galt??? (og ja bor langt nord) 1.Er det noe som fryser som jeg bør få sjekket? 2.Noe med bensintilførselen? Innsprøytning osv 3.Falskluft? Hull i belg etc, sikkert vanskelig å få lokalisert 4. Noen flere forslag? All hjelp mottas med stor takk
ropa Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2010 Ingen som drister seg ut med noen svar her? Er den merkeligste feilen jeg noen sinne har hatt på en bil.
ropa Skrevet Oktober 18, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2010 Skjenner du at det skjer noe med bilen ? Ja glemte vel å si hva som skjer med den ja Jo greia er at når jeg starter den og den går litt på tomgang så kveles bilen og jeg må starte den 2-3ganger før den går normalt på tomgang. Sykt irrterende feil!! Denne feilen har kommet tilbake nå som det har vært par minus ute. FML! Hadde vært genialt om noen hadde noe å komme med
labbetuss Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 At den ikke går som den skal på tomgang kan vel skyldes feil med tomgangsregulatoren. Kan vel også forklare at problemene er større dess kaldere motoren er? Slenger bare et forslag ut i luften altså. Bob-bob.
doffa Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 problemt bunner mest trolig i det som har med kald starten. tomgangsregulatoren som labbetuss sier er ett sted å starte. se om der er luft lek fra den. lukter det bra bensin lukt når den står der og puttrer? så om jeg forstod deg rett så starter ikke bilen nå, men om det hadde vært varmere hadde den da startet nå? har du en garagen som har oppvarming? du skjjønner sikkert hva jeg skal foreslå her nå. kan faktisk vær så engelt som temptratur giver på kjølevæska som er fucked. så hjerna får beskjed at her er det varm motor så her trengs det ikke mer bensin til kaldstart. jeg personelig hadde skiftet temp senoren og temp giver til kjølevæsken før jeg hadde gjort noe annet siden den gikk når sol å sommer var her. and im out...... peace...
Lars89 Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 Kan jo høres ut som defekt/tett veivhusventilasjon. Sånn var ihvertfall min når den var defekt. Fikk opp feil på alt mulig rart på diagnose. Men er en drittjobb og er noen kr i deler så ikke noe man bytter hvis man ikke er sikker
baremats91 Skrevet Oktober 18, 2010 Skrevet Oktober 18, 2010 kan høres ut som tett veivhusventilasjon som lars89 sier. tar ca 2 timer å bytte, er faktisk ikke så veldig dyrt for deler mener jeg. men er en lett måte å finne ut om dette er tett, bare løsne på veivhusventilasjons slangen på toppdekslet, om du ser mye dritt inni der kan du regne med at det er tett
ropa Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Takk for mange gode svar Bimmers ruler Men hvor mye ca blir det i deler til veivhusventilasjonen? Bilen begynner å fjuske mer når minusgradene kommer. Er ikke snakk om mange minus heller nå da. Har vel vært maks 5-10 nattefrost. Er flere varmegrader nå. Skal høre med samboern min om det var noe store problemer tidlig på mårningen når hu kommer hjem. Var sikkert noe kjøligere da. Bilen starter den, men problemet er at jeg må kanskje starte den 2-3 ganger fordi det føles ut som biles skal kveles og den står å puttrer. Når jeg har startet den 2-3 ganger så slår den plutselig inn på normal turtall/tomgang slik den skal være. Ikke lagt merke til noe bensinlukt. Når bilen blir varm legger man ikke merke til noe som helst, dette problemet skjer bare ved oppstart. Bilen står ikke i garasje.
ropa Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Kan sjekke veivhusventilasjonen først, fant en del på gs om det er rett? http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89170.JPG ser også at temp giver er en billig del: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /89377.JPG Alt ligger så godt skjult, hvor ligger veihusventilasjonen(slangen), er det på høyre siden det innsuget til luft går inn, den boksen som er over denne? Sorry er blank på dette med biler,men med litt veledning så skulle det sikkert gå bra, derfor jeg har dere
Lars89 Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Thats's the one DIY her: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=323335 Koster 1500-2000 for delene avhengig om du kjøper for kaldt klima eller ikke. Versjonen for kaldt klima er endel mer knot å installere da den er større (er en "jakke" over ventilen og slangene)
ropa Skrevet Oktober 19, 2010 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2010 Thats's the one DIY her: http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=323335 Koster 1500-2000 for delene avhengig om du kjøper for kaldt klima eller ikke. Versjonen for kaldt klima er endel mer knot å installere da den er større (er en "jakke" over ventilen og slangene) Hmm, dette så ikke så lett ut for en som ikke er mekaniker Hva er det som bruker å gå tett her? "men er en lett måte å finne ut om dette er tett, bare løsne på veivhusventilasjons slangen på toppdekslet, om du ser mye dritt inni der kan du regne med at det er tett" lettere sagt enn gjort ^^ eller?
labbetuss Skrevet Oktober 19, 2010 Skrevet Oktober 19, 2010 Mulig jeg spør dumt, men kan noen forklare meg hvordan tett veivhusventilasjon kan gjøre en bil tungstartet bare når det er kaldt? Og om det er veivhusventilasjonen som er skylda så kan vel det bekreftes ved å koble av røret til denne fra toppen før du prøver å starte?
doffa Skrevet Oktober 20, 2010 Skrevet Oktober 20, 2010 synst det høres litt merkelig ut at veivhusvent som er tett. er selv mekaniker på bilmekaniker å skrur mest på BMW, har aldri hatt problem med at BMW er tung startet med tett veihus vent. Men som dem andre sier her, klips av slanget som står på toppdekselet når bilen har stått over natta å prøv å start da. om den er like tungstartet da er det med 100% ikke veivhus vent som er problemet. jeg holder en liten knapp på temp sensor som er def.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå